דיגיטל וטק

הכישלון הצורב של נטפליקס: פרויקט הענק מזיק במקום להועיל

ענקית הסטרימינג השיקה לפני חודש וחצי בארה"ב מנוי מוזל המשלב פרסומות – אך במקום שהוא ימשוך אנשים שעד כה לא שילמו על השירות כלל, נראה שהוא בעיקר מושך מנויים קיימים שבוחרים לשלם פחות
יאיר מור | 
נטפליקס (צילום shutterstock)
חודש וחצי עבר מאז השיקה נטפליקס בארה"ב את המסלול הרביעי שלה, המציע מחיר מוזל תמורת הוספת פרסומות לתכנים ומספר מגבלות נוספות, וכעת נראה כי הוא גורם לה יותר נזק מתועלת.
לפי נתוני חברת מחקר שירותי המנויים Antenna, שנמסרו לעיתון וול-סטריט ג'ורנל, לא רק שהמנוי המוזל עם הפרסומות לא העלה את מספר המצטרפים החדשים לנטפליקס, ואיתו גם את הכנסותיה מהם – אלא אף הוריד את ההכנסות הקיימות שלה.
אנטנה, שמנתחת מידע מחברות אינטרנט כדי לנתח את השירותים שעליהם אנשים משלמים, מעריכה שרק 9% מהמצטרפים לנטפליקס בנובמבר בחרו להירשם למסלול המוזל החדש. זאת לעומת נתון של 15% לתוכנית המקבילה בשירות HBO Max, שהושקה לפני כשנה וחצי. אך גרוע מכך – אותם 9% היוו רק 57% מכלל המצטרפים לתוכנית. 43% נוספים היו מנויים קיימים בתוכניות היקרות יותר, שבחרו 'לשנמך' וכך להביא לנטפליקס פחות הכנסות (לפחות בהנחה שהפרסומות לא יכניסו לכיסיה יותר כסף מדמי המנוי המלאים). זאת לעומת נתון של 14% 'משנמכים' בחודש ההשקה של התוכנית המוזלת ב-HBO Max.
השקת המנוי מבוסס הפרסומות של נטפליקס נועדה למשוך מנויים חדשים, לאחר שבמהלך השנה ירד מספר המנויים של החברה לראשונה בהיסטוריה שלה. רוב המתחרות שלה מציעות מנויים מוזלים עם פרסומות כבר מזמן – ביניהן הולו של דיסני, Peacock של NBCUniversal, Paramount+ וכמובן HBO Max של וורנר. דיסני+ השיקה את התוכנית המקבילה שלה בתחילת החודש הנוכחי. לפי אנטנה, בסוף נובמבר היו 0.2% מכלל מנויי נטפליקס בארה"ב בתוכנית משולבת הפרסומות, לעומת 21% מהמנויים ב-HBO Max, 57% בהולו ו-90% בפיקוק.
מייסד ומנכ"ל אנטנה, ג'ונת'ן קארסון, אמר כי "עד כה, התוכנית החדשה לא מזיזה את המחט" של הכנסות נטפליקס, אך הוסיף כי מוקדם מכדי לקבוע האם זו מגמה שתימשך גם בעתיד.
דובר נטפליקס מסר כי "אלה עדיין הימים הראשונים למנוי נתמך-הפרסומות שלנו, ואנו מרוצים מההשקה שלו ומהתגובות אליו, כמו גם מלהיטותם של מפרסמים לשתף פעולה עם נטפליקס". בתחילת החודש הודה המנכ"ל המשותף, טד סרנדוס, כי "פרסום, עבורנו, הוא (התפתחות של) זחילה, הליכה, ריצה. אנחנו בהחלט ב(שלב) 'זחילה' כרגע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה