דיגיטל וטק

הישראלים שבזכותם תמונות החתונה שלכם יגיעו מהר מגייסים מיליוני דולרים

אימג'ן, שחוסכת לצלמים שעות ארוכות של עריכת תמונות מאירועים ומאפשרת להם לשלוח את התוצאות במהירות, מגייסת 30 מיליון דולר בהובלת קרן אמריקאית לצד הקרן של גיגי לוי
יאיר מור | 
צילום (צילום unsplash)
הסטאראטפ הישראלי Imagen הכריז בדקות האחרונות על השלמת סבב גיוס בסכום מאוד לא שגרתי, במטרה לחסוך לצלמים מקצועיים שעות ארוכות של עריכת תמונות.
החברה, שהוקמה ביולי 2020, גייסה בסבב הראשון שלה (A) סכום של 30 מיליון דולר, שנחשב לגבוה לסבב ראשון. את הסיבוב הובילה הקרן האמריקאית Summit Partners, שאליה הצטרפו קרן NFX, שהשקיעה בחברה גם בשלב הסיד שלה. החברה ציינה שהכסף שגויס יאפשר לה להתרחב ולגייס 'טאלנטים', כמו גם לרכישות ומיזוגים. החברה הוסיפה כי היא כבר רווחית – מצב נדיר מאוד לחברה בת שנה וחצי – ומעסיקה כ-50 עובדים.
החברה מציעה לצלמים שירות תוכנה שמנתח את התמונות שצילמו באמצעות בינה מלאכותית (AI) ומבצע בהן תיקונים אוטומטיים שונים לפי העדפותיהם – שאותן הן לומדות לבד ממאגר התמונות הקיים שלהם.
יואב חי, ממייסדי החברה, סיפר כי הוקמה בעקבות חתונתו, לאחר שנאלץ להמתין מעל שלושה חודשים לקבלת התמונות מהאירוע. הוא ניסה להבין למה לוקח כל כך הרבה זמן לשלוח את התמונות וגילה כי לצלמים נדרשות בממוצע שעתיים לעבור על התמונות שצילמו בכל שעה של אירוע. השימוש באימג'ן חוסך, לדברי החברה, 90% מהזמן הזה.
"הקמנו את אימג'ן כדי להפוך את חייהם של צלמים לפשוטים יותר", אמר יותם גיל, מייסד שותף ומנכ"ל החברה. "התוכנה שלנו נעזרת בבינה מלאכותית לבטל את החלקים המתישים ביותר של תהליך העריכה תוך שמירה על היכולת של כל צלם לשמר ולפתח את סגנונו האמנותי הספציפי. אימג'ן מפנה כמויות אדירות של זמן בעבור לקוחותיה, שיכול להיות מושקע בפיתוח אומנותי, עסקי וגם אישי ומשפחתי. הפתרון שלנו גם מאפשר לצלמים לשפר בצורה משמעותית את חווית הלקוחות שלהם בזכות קיצור זמן אספקת התמונות".
סטפן פייר, מנהל בקרן סאמיט, שכאמור הובילה את הגיוס, אמר כי "אנחנו מאמינים כי  אימג'ן מציגה פתרון חדשני אמיתי לתעשיית הצילום המקצועי, עם יישומיות נרחבת על פני מגוון תחומים בתעשיית היוצרים בהם נדרשות כמויות גדולות של תמונות – מאירועים, אי-קומרס ותיירות, ועד נדל"ן, אוכל, ספורט ופורטרטים. פייר גם מצטרף לצוות הניהול של החברה.
גיגי לוי, מייסד שותף בקרן NFX, הוסיף כי "מדובר בחברה עם מוצר שמקל באופן משמעותי מאוד על כאב המשותף להמון צלמים בכל העולם. התאמתו המושלמת לשוק באה לידי ביטוי באהבה ונאמנות גבוהה מצד אלפי לקוחות. NFX אוהבת להשקיע בפתרונות המקלים ומשפרים את תהליכי העבודה של עסקים קטנים ובינוניים, והרעיון להכניס בינה מלאכותית כדי לייצר אוטומציה בפעילות שהייתה עד כה ידנית ומתישה הוא סוג הדברים שאנחנו מאמינים בו מאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה