דיגיטל וטק

הסטארט-אפ הישראלי קלריפרוט גייס 12 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי קלריפרוט (Clarifruit) מודיע על גיוס A בהיקף של 12 מיליון דולר, החברה מפתחת פלטפורמה לבקרת איכות אוטומטית לשרשרת האספקה של תעשיית הפירות והירקות
מערכת ice | 
שוורצר עם בויארסקי ומרדיקס (צילום יחצ קלריפרוט)
קלריפרוט (Clarifruit), המפתחת פלטפורמה לבקרת איכות אוטומטית לשרשרת האספקה של תעשיית הפירות והירקות, מודיעה על השלמת סבב גיוס A בהיקף של כ-12 מיליון דולר. סבב הגיוס הובל ע"י הקרנות Firstime והקרן השוויצרית-ישראליתCapital  Champel.
משתתפים נוספים בסבב הם Kubota, יצרנית הענק של ציוד מיכון וטכנולוגיות חקלאיות מיפן, קרן ההון סיכון NevaTeam Partners ומשקיעים פרטיים שהשתתפו בסבב ה-Seed. הגיוס הנוכחי מעמיד את סך ההון שגייסה החברה מאז הקמתה על כ- 15.5 מיליון דולר, וזאת בנוסף למענק של 2.5 מיליון דולרים, שבו זכתה במסגרת תכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי לתמיכה בחברות הזנק בעלות טכנולוגיות פורצות-דרך עם פוטנציאל משמעותי להשפעה חברתית וסביבתית.
קלריפרוט נוסדה בשנת 2018 ע"י אלעד מרדיקס, שמכהן כמנכ"ל החברה וניהל בעבר את עסקי בנקאות ההשקעות בתחום הטכנולוגיה ב-J.P Morgan, אבי שוורצר, המכהן כ-COO והיה בעבר מנהל מו"פ בכיר ב-HPE ורובי בויארסקי, שמכהן כ-CTO וניהל בעבר את המו"פ של חברת אינפומדיה.
אבי שוורצר, שניהל ב-HPE את מוצר בקרת האיכות המוביל בעולם התוכנה, הגיע מרקע משפחתי בחקלאות ומשם הועלה בפניו הצורך והרעיון לחבר בין המומחיות שפיתח בבקרת איכות בעולם התוכנה, ובין העולם החקלאי. החברה מעסיקה כיום 25 עובדים, 21 מתוכם בישראל. בהמשך לגיוס הנוכחי, החברה מתכננת להגדיל משמעותית את מספר העובדים בתחום המו״פ ולהקים פעילויות מכירה עצמאיות בארה״ב, בדרום אמריקה ובאירופה, עד סוף שנת 2023.
קלריפרוט הוקמה במטרה לייעל את שיטות העבודה בתעשיית הפירות והירקות שהיקפה מעל 2 טריליון דולרים בשנה. הפתרון של החברה נותן מענה לקושי בהיעדר תהליך בקרת איכות אובייקטיבי ובעיית סטנדרטיזציה ועקביות בהערכת האיכות של פירות וירקות. בעיות אלה מובילות לפחת של כ-45% מהתוצרת החקלאית בתעשייה – 900 מיליארד דולרים שנזרקים מדי שנה.
הפלטפורמה של קלריפרוט מבוססת על תוכנת בינה מלאכותית לבקרת איכות והיא מורכבת משני חלקים: החלק הראשון הוא אפליקציה המאפשרת לבודק לבצע הליך בדיקת איכות אוטומטי במספר דקות בודדות. החלק השני הוא מערכת שליטה מרכזית, המאפשרת למנהל בקרת האיכות ליצור תהליך בקרה ספציפי לחברה, כמו גם לצפות בזמן אמת בתוצאות ובהמלצות המערכת לגבי התאמה ללקוחות פוטנציאלים שונים.
האפליקציה ניתנת להתקנה במכשירי סמארטפון, ולכן מתאימה למגוון רחב של משתמשים: החל  מתאגידים בינלאומיים ועד למשתמשי קצה כגון חקלאים שמעוניינים לבחון את איכות התוצרת בשטח. הפלטפורמה של קלריפרוט מאפשרת גם להחיל סטנדרטיזציה בתחום בקרת האיכות, ואכן, משרד החקלאות הישראלי הכיר בה כאוטוריטה ומשתמש בה על מנת ליצור תקינה אחידה בארץ לאיכות של פירות וירקות.
עם לקוחות החברה נמנות עשרות מחברות השיווק המובילות בעולם, דוגמתDole , Zespri, SanLucar, Pink Lady ועוד. לקוחות החברה בארץ כוללים את "הזרע" ו"ענבי טלי".  בנוסף לכך, בחודשים האחרונים החלה החברה לעבוד עם מספר רשתות שיווק מהגדולות בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה