דיגיטל וטק

החברה הישראלית חושפת: אלו האפליקציות שמרוויחות מיליארדים

עשרות מיליארדי דולרים שולמו על ידי משתמשים ברחבי העולם על אפליקציות בתחילת השנה הנוכחית. כעת, טרהג'ן הישראלית חושפת מהי הקטגוריה המפתיעה שרשמה את הצמיחה הגדולה ביותר
יאיר מור | 
אפליקציות שמרוויחות מיליארדים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
במחצית הראשונה של שנת 2022 הוציאו משתמשים ברחבי העולם כ-65 מיליארד דולר על אפליקציות משתי החנויות הגדולות למכשירים ניידים - Google Play של גוגל ו-App Store של אפל, כך חושפת היום (רביעי) חברת הסטארטאפ הישראלית TeraGen, המפתחת כלים לניתוח נתוני אפליקציות וכלים לקידום שלהן.
הסכום הזה הוא עלייה מזערית לעומת 64 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2021, ככל הנראה בשל שילוב העובדה שבשנה שעברה הישיבה בבית בעידן הסגרים והריחוק החברתי גרמה ליותר שימוש במכשירים, וההידרדרות הכלכלית שהחלה בסוף השנה וגורמת לניסיונות להפחתת הוצאות במהלך 2022.
החברה מציינת כי שתי החברות חוו מקמות הפוכות: בחנות של גוגל צנחו ההוצאות ביותר מ-7% השנה מ-23 מיליארד דולר ל-21 מיליארד, בעוד בחנות של אפל הן צמחו ב-5.5% ל-44 מיליארד דולר.
האפליקציות שחוו את הצמיחה הגדולה ביותר היו אפליקציות בריאות, בשל מה שראה כמודעות הולכת וגוברת לתחום הזה - ההוצאות עליהן עלו כמעט פי שניים; אפליקציות ניווט עלו ב-20%, ואפליקציות טיולים במעט פחות מזה.
30 אפליקציות הקריפטו המובילות בחנויות רשמו ב-2021 עניין חסר תקדים, וההורדות שלהן שילשו את עצמן. בסוף השנה הן חצו יחד את רף חצי מיליארד ההורדות, וברבעון הראשון רשמו 100 מיליון הורדות - כלומר תוך שלושה חודשים הן הגיעו ליותר הורדות מבשנה שלמה עד הקורונה.
גם תחום המשחקים רושם צמיחה מרשימה, כאשר קטגוריית משחקי היריות מובילה, ושני המשחקים הפופולאריים ביותר בה, Honor of Kings ו-PUBG, רשמו הכנסות של 741 ו-650 מיליון דולר ברבעון הראשון בלבד.
בר נקש, שייסד את טרהג׳ן יחד עם יהונתן ויצנברג ואיתי הומינר ומשמש כמנכ"ל החברה, מסר כי "הכמות העצומה של אפליקציות אשר מתווספת מדי שנה לחנויות, דורשת מכל עסק וחברה שמפעילים אפליקציה להיות הרבה יותר עם היד על הדופק ולעקוב באופן רציף אחר נתוני השימוש וביצועי המתחרים. בזכות הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו, אנחנו מסייעים היום לאפליקציות של מותגים גדולים וקטנים כאחד להגיע להישגים יוצאי דופן, למקסם את הביצועים, ולהגדיל את ההכנסות שלהם באמצעות מידע יקר ערך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה