דיגיטל וטק

גוגל כרום בדרך למהפכה: האם ייגמר עידן חוסמי הפרסומות?

הגרסה החדשה והמורחבת של גוגל כרום שתושק בשנה הבאה מאיימת כבר עכשיו על חוסמי הפרסומות. מה הפיתרון והאם שווה לעבור לדפדפן אחר?
מערכת ice |  2
גוגל כרום (צילום pixabay)
בשנה הבאה, 2023, גוגל תבצע שינוי באופן שבו תוספות דפדפן האינטרנט של Chrome פועלות - והיא עשויה להרוג את חוסמי הפרסומות של בתהליך. המבקרים מצביעים על כך שענקית הטכנולוגיה היא גם חברת הפרסום הגדולה בעולם, מה שעשוי לגרום לה לניגוד עניינים. הנה מה שצריך לדעת על השינויים:
זהו עדכון ענק לדפדפן האינטרנט הפופולרי של גוגל בצורה של הרחבה. כבר ארבע שנים השדרוג בהתהוות, וגוגל בעצמה מכנה אותו "אחד השינויים המשמעותיים ביותר" שעשתה אי פעם באופן שבו תוספות דפדפן כרום פועלות.
התוכנית תיתן לדפדפן נתונים מורחבים יותר על קבצי מפתח ופונקציות שונות. עם זאת, התוכנית משנה את אופן הפעולה של שינויים בבקשות רשת, ומבטלת את הכוח של התוספים להשתמש בסינון דינמי כדי למצוא מודעות ולחסום אותן. במקום זאת, התוספים יסתמכו על רשימה קטנה בהרבה של כתובות אתרים, ויפחיתו את מספר המודעות שהם יכולים לחסום ב-90% או יותר. העדכון, Manifest V3, יתחיל להחליף את Manifest V2 הנוכחי בינואר 2023.
איך אפשר להמשיך לחסום מודעות?
ברגע שתוספי חוסמי הפרסומות של Chrome מפסיקים לעבוד, מיליוני משתמשי Chrome פתאום יתעניינו מאוד בפיתוח פתרון. אילו אפשרויות יש להם?
בטווח הארוך, ייתכן שמפתחים ימצאו פתרון לעקיפת הבעיה - חלקם כבר עובדים על הנושא כעת, אך לא יוכלו לבדוק בפועל את התוכנות עד שיגיע אליהם השדרוג החדש ויהיה פעיל. סביר להניח שמשתמשים יצטרכו להשלים עם פרסומות לפחות כמה חודשים בזמן שיתפתח חוסם פרסומות חדש, ואולי יותר.
בטווח הקצר, יש פתרון אחד נהדר: מעבר לדפדפן פיירפוקס. לדפדפן יש רקורד טוב יותר של פרטיות נתונים מאשר כרום הפופולרי יותר של גוגל, ופיירפוקס מציע הרבה הרחבות מועילות, בייחוד אם גולשים תחת VPN.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    או פשוט להשתמש בPiHole
    PiHole 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוזר בכל הפרסומות, למעט בסרטונים בYouTube
    סגור
  • 1.
    דפדפן Brave
    רועי 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש את דפדפן Brave שזה כרום עם חוסם פרסומות מובנה. הסכרון בין המכשירים הוא עם קוד ייחודי ולא חשבון גוגל
    סגור