דיגיטל וטק

אפל הרסה את האייפונים הישנים, עכשיו היא מבטיחה תיקון

בשבוע שעבר יצא עדכון גדול לכל מכשירי האייפון האחרונים, שכלל תקלה מעצבנת שמעכבת את אחת הפעולות הבסיסיות ביותר שמשתמשים מבצעים. עכשיו היא מבטיחה לתקן אותה בקרוב

יאיר מור | 
אייפון 13 (צילום יח"צ)
מערכת ההפעלה iOS 16, שהושקה בשבוע שעבר זמן קצר לפני אייפון 14 וזמינה לכל מכשירי האייפון מאז אייפון 8 משנת 2017, הביאה איתה לא מעט שיפורים למכשירים הללו. אבל עדכונים גדולים נוטים גם לכלול תקלות גדולות יחסית – והעדכון הזה אינו חריג מהבחינה הזו.
משתמשים דיווחו כי אחת התכונות החדשות שבהן התגאתה אפל יותר מכל התבררה כמטרד רציני. החברה הבטיחה ש-iOS 16 תגביל את הגישה של אפליקציות לקליפבורד – כלומר למידע שהועתק מאפליקציות אחרות – עד שיקבלו אישור מפורש מהמשתמש לגשת למידע הזה. כך, מידע פרטי של המשתמש לא יגיע לאפליקציות שהוא לא מעוניין בפירוש להעניק להן גישה אליו.
כל אפליקציה אמורה לבקש את האישור הזה פעם אחת, אלא שבימים שלאחר שחרור העדכון, התרבו תלונות על כך שאפליקציות מציגות את בקשת ההרשאה הזו שוב, ושוב, ושוב, בכל ניסיון להדביק מידע שהועתק מאפליקציה אחרת.
כעת, מודה החברה כי זה לא איך שהתכונה הזו מיועדת לפעול. "אנו מודעים לבעיה, ותיקון ישוחרר בשבוע הבא", אמר דובר מטעם החברה לעיתון וול-סטריט ג'ורנל. במקביל, רון וואנג, מנהל בכיר באפל שחתום על פטנט שמתאר את התכונה הזו, הגיב לאדם בשם קירן ששלח תלונה על הבעיה למנכ"ל אפל טים קוק וסגן הנשיא הבכיר להנדסת תוכנה קרייג פדריגי. "זו לחלוטין לא התנהגות צפויה, ונגיע לשורש העניין", ענה וואנג, שהודה כי קירן הוא "לא היחיד" שהתלונן. הוא התייחס להצעה של קירן להוסיף הגדרה כללית להפעלה או כיבוי של ההרשאה להגדרות המכשיר והודה כי מדובר ב"שיפור טוב". "בהחלט נצטרך לתקן (את זה) ולגרום לאפליקציות כמו המייל פשוט לעבוד גם בלי ההגדרה הזו – אך היא עדיין שימושית לאפליקציות שהמשתמש רוצה לשתף איתן מידע גם מבלי שביקש זאת", הוא כתב במייל, שקירן שיתף עם אתר MacRumors.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה