דיגיטל וטק

נשבר לכם אייפון 14? יש לנו חדשות טובות

אפל הסתירה בהשקת אייפון 14 מידע מפתיע ושימושי, שמצביע על כך שמי ששובר את המכשיר ייהנה מיכולת תיקון קל בהרבה מאשר בדורות הקודמים של המכשירים

יאיר מור | 
אייפון שבור (צילום shutterstock)
אם אתם מאלה ששוברים כל סמארטפון, ולא חשוב כמה יקר הוא וכמה הבטחתם לעצמכם לשמור עליו, נראה שאפל הסתירה מכם את החידוש הכי משמעותי באייפון 14. לפי iFixit, חברה שמתמחה בפירוק ותיקון מכשירים, אייפון 14 הוא אחד המכשירים הכי קלים לתיקון שייצרה החברה אי פעם, כך שגם אם הוא נשבר, התיקון אמור להיות קלוזול – מבעבר.
קייל וינְס, מנכ"ל החברה, העלה אתמול (שני) ליוטיוב סרטון בו הוא מציג את פירוק אייפון 14 – הדגם הבסיסי ביותר בגרסה החדשה, וניתן להבחין מטון הדיבור לבדו עד כמה מופתע וינס ממה שהוא מוצא שם. לדבריו, האייפון החדש בנוי בתצורת פרפר – כלומר, אפשר לפתוח אותו גם מלפנים וגם מאחור. מלפנים אפשר להפריד את המסך מיתר המכשיר בקלות, כדי להחליף את החלק השביר בלי להתעסק עם כל היתר, ומאחור אפשר להוציא חלקים אחרים, כמו למשל הסוללה, שגם היא אחד החלקים שמוחלפים לעתים קרובות בשל שחיקה שגורמת להחזקה של הרבה פחות זמן בין הטענות.
וינס מדגיש כי מלבד הפתיחה הדו-צדדית, בכל אחד מהצדדים יש הרבה פחות דבק והלחמות, כך שכל מה שצריך כדי להגיע לרכיבים ספציפיים ולהחליף אותם הוא מברג קטן, אביזר להפרדה של חלקי הגוף ואולי עוד כמה פריטים למניעת נגיעה בחלקים הפנימיים בידיים.
לדברי וינס, מדובר בשינוי הגדול ביותר באייפון 14 לעומת 13, ובכלל בשינוי הגדול ביותר באייפון מאז השקת אייפון 8, שהיה יחסית פשוט לתיקון, לצד אייפון X, שהיה כמעט בלתי אפשרי לתיקון. לכן, הוא אומר, לא ברור מדוע אפל לא התגאתה בשינוי המשמעותי.
"השיפור בעיצוב הוא ניצחון גדול. השינויים הללו לאייפון יסייעו לו להחזיק יותר זמן ויפחיתו את ההשפעה הכוללת שלו על הכוכב. עם קצת מזל, זה ישמש השראה ליצרניות אחרות ללכת בעקבותיה", אמר וינס. "כל העבודה שלנו – ושלכם – השתלמה. השכנוע, הלובינג והצעקות ברחובות השתלמו – שכנענו את צוות העיצוב באפל שיכולת התיקון חשובה".
למרות הכל, הציון שקיבל אייפון 14 במדד יכולת התיקון הוא 7 – אמנם הגבוה ביותר מזה 5 שנים, אך עדיין מתחת למכשירים סינים, בעיקר מכיוון שאפל עדיין מונעת שימוש בחלקי חילוף שאינם מקוריים במכשירים, כך שגם מי שרוצה לחסוך כסף ומוסר את המכשיר לטכנאי פרטי לא יוכל להסתפק בחלקים סינים גנריים, אלא רק כאלה שאושרו על ידי אפל למכשיר הספציפי. אחרת הם פשוט לא יעבדו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה