דיגיטל וטק

מטורף: עד כמה אפל מקפידה על כל פרט באייפון?

תמונה בודדה של אייפון 14 החדש הוכיחה את רמת הירידה של אפל לפרטים בעיצוב המכשירים שלה – ועוררה תגובות בעד ונגד אפל והמתחרות שלה, כולל תמונה שסותרת אותה לחלוטין
יאיר מור |  2
אייפון 14 פרו (צילום יח"צ)
הסתכלו על התמונה הבאה, ונסו להבין מה היא מראה – כי זה הבסיס להבנת הכתבה הזו:
 
התמונה הזו הועלתה לפני שעה קלה (ראשון) על ידי Ice Universe, אזרח סיני המשתף הדלפות ותובנות ברשתות החברתיות ווייבו הסינית וטוויטר האמריקאית, ונחשב לאחד המדליפים המרכזיים בתחום הסלולר בשנים האחרונות, עם קרוב ל-400,000 עוקבים בטוויטר.
התמונה מציגה את הצורה שבה מוצגת התראה על המסך של אייפון 14 פרו החדש. כפי שציינו בהשקה בשבוע שעבר, ההתראות בדגם הזה מוצגות כאנימציות ש"יוצאות" מתוך החור בצורת הגלולה המכיל את מערך הצילום וזיהוי הפנים, וגורמות לאשליה כאילו הוא "נעלם" בתוכן.
אלא שהמדליף הדגיש פרט אחר בתמונה: הוא שרטט על גביה באדום זווית ישרה התוחמת את גבולות הפינה המעוגלת של האייפון, ויחד איתה עיגולים שמקיפים את מרכז הזווית וכל אחד מהם "מתחכך" בקימור אחר – החיצוני בשולי המכשיר, האמצעי בשולי המסך והפנימי בשולי ההתראה.
"אחד הדברים שאנדרואיד לעולם לא תוכל לעשות", הוא כתב. הכוונה היא לכך שרק אפל יכולה לעצב את המכשיר, המסך ומערכת ההפעלה כך שהפינות המעוגלות יהיו בצורה זהה, כך שכל אחת מהן מהווה מעין המשך של השנייה. זאת בניגוד לאנדרואיד, שבה כל כל יצרנית, כל מכשיר וכל גרסת ממשק נראים אחרת, כך שאין סיכוי שזווית הקימור של התראות בתוך המסך תהיה זהה לזווית הקימור של המסך עצמו בכל הסמארטפונים שנמכרים עם גרסה מסוימת של המערכת.
הציוץ הזה זכה ליותר מ-2,500 לייקים בשעתיים האחרונות. אחד המגיבים, שזכה לכ-300 לייקים, כתב: "בכנות, זה מאוד סובייקטיבי. למעשה, כמעט כל דבר בעיצוב הוא סובייקטיבי בכל מקרה"; אחר כתב "תמצא לך חיים חתול" (על שם החתול שבתמונת הפרופיל של המדליף), ובתגובות אליו התווכחו משתמשים אחרים האם Nothing Phone, הסמארטפון החדש של מייסד וואן-פלוס קארל פיי, הוא הוכחה בעד או נגד התיאוריה הזו, שכן המצלמה הקדמית שלו נראית כאילו תקעו אותה במקום כלשהוא לגמרי באקראי בלי קשר למבנה המכשיר; גולש אחר, שניסה לצדד באנדרואיד, רק הוכיח את הטענה כאשר הדגיש ששפת העיצוב של החומרה והתוכנה במערכת ההפעלה של גוגל לא קשורות, ויצרניות שמפתחות תוכנה משלהן, כמו סמסונג, לא באמת מקדישות תשומת לב לעיצוב.
 
אך התגובה הכי מעניינת היתה זו של גולש אחר, ששיתף שרטוט דומה על גב המכשיר, שמראה ששם דווקא לא היתה לאפל בעיה לעצב את מנגנון הצילום כך שהפינה שלו מעוגלת בזווית שונה מהמכשיר עצמו. אחד המגיבים ענה לו שאכן, גם אצל אפל לא הכל מושלם.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נכון, כך אפל גם מקפידה לדפוק את הלקוח מבלי שהוא ירגיש.. (ל"ת)
    יוסאריאן 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אנדרואיד לא צרכים לכלוך על המסך
    קקטוס 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מעט יצאו אנדרואיד עם מצלמה מתחת למסך ככה שאפשר לראות סרט בלי ששום דבר יפריע לך, אבל לאייפוניסטים זה כנראה לא מפריע
    סגור