דיגיטל וטק

האם אייפון 14 לא יעבוד בישראל?

אפל הפתיעה והודיעה שאייפון 14 יגיע עם טכנולוגיה חדשה, שעדיין לא פעילה בישראל. האם זה אומר שלא נוכל ליהנות מהסמארטפון החדש של אפל?
יאיר מור |  6
תקלה באייפון (צילום unsplash)
אייפון 14 יגיע בלי חריץ לכרטיס SIM – כך הודיעה אפל במהלך אירוע החשיפה של הסמארטפונים החדשים שלה הערב (רביעי). במקום זאת, הוא יגיע עם eSIM – סים אלקטרוני, כלומר רכיב פנימי שבאמצעות אפליקציה אפשר לבחור לאיזו ספקית סלולר לחבר אותו בכל רגע.
משמעות הדבר, לכאורה, היא שהמכשיר לא יעבוד בישראל – שכן בארץ כל הספקיות עדיין משתמשות בכרטיסי סים. עם זאת, יש שתי סיבות לא להיבהל: הראשונה היא שלדברי אפל, לפחות כרגע רק בארה"ב יגיעו המכשירים בלי חריץ סים. זאת משום שהחברות הסלולריות במדינה כבר תומכות בטכנולוגיה באופן מלא. ביתר העולם ימשיכו להימכר, בינתיים, גרסאות בעלות חריצי SIM. הסיבה השנייה היא שכל מפעילות הסלולר בישראל מסרו בחודשים האחרונים לאתר ice כי הן מוכנות להפעיל את הטכנולוגיה במהירות ברגע שהדבר יידרש כדי לתמוך במכשיר חדש, כמו למשל אייפון 14.
חלקן כבר תומכות בטכנולוגיה עבור שעוני אפל ווטש וגלקסי ווטש – אך נמנעו עד כה מתמיכה גם בסמארטפונים. הסיבה לכך היא שמפעילות לא אוהבות את טכנולוגיית eSIM, שמאפשרת לצרכנים לעבור בין מפעילות בקלות רבה מאי פעם, בלי ה"מחסום" של הצורך לשלם או לחכות לכרטיס סים. הקלות הזו עלולה לגרום לאנשים לעבור מפעילות בקצב חסר תקדים, ולכן הן מעדיפות להמשיך להתבסס על סים הפלסטיק המסורבל. אך כאמור, רובן לפחות מוכנות לשינוי לכשייכפה עליהן על ידי השקת מכשיר פופולארי שדורש אותה.
בכל אופן, לפי אפל עצמה, כאמור, כרגע גרסאות ה-eSIM מיועדות בעיקר לארה"ב, בעוד למפעילות ביתר העולם היא כנראה מאפשרת "הארכה" עד לדור הבא, כפי שכבר דיווחנו לפני מספר חודשים. כך, ישראלים יוכלו ליהנות מאייפון 14 ללא בעיות – אך לא יוכלו לרכוש אייפון כזה בארה"ב ולהפעיל אותו בישראל עד שהטכנולוגיה תיתמך כאן באופן מלא, ככל הנראה מתישהוא בשנה הבאה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אייפון 14 לא יעבוד בישראל
    כריש 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה כתבה רדודה מחפשים פרסומת לאתר שלכם מפרסמים שטויות לא נמצאים במציאות אייפון 14 לא יעבוד בישראל פשששששש ממש כתבה רמה גבוהה חחחחחחחח הה בסוף הוא כן יעבוד כי זה רק באצות הברית אז עם זה רק בארצות הברית למה לומר שיגעו לכאן מכשירים ללא מגירת סים העיקר לעשות כתבה איזה שוק של כתבה פחחחחח
    סגור
  • 4.
    תגובה
    ג׳ס 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו הרבה שנים אחורה……
    סגור
  • 3.
    ממש סטארטאפ ניישן.גם בתשתיות אינטרנט אנחנו מפגרים מאחור (ל"ת)
    בחור ת״א 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איזה קטע
    אהרון 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אבל בעבר זאת הטכנולוגיה שהיתה טלפונים ללא סים....
    סגור
  • לא מדויק
    גדי 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטכנולוגיה ללא סים לא היתה על רשתות GSM אלא על רשתות CDMA ו TDMA בהן המידע היה "צרוב" על המכשיר
    סגור
  • 1.
    ממש לא נכון, יש תמיכה ב-esim.. (ל"ת)
    . 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור