דיגיטל וטק

סוני נכנעת? מהלך קיצוני רומז לויתור על פלייסטיישן

החברה היפנית, ששולטת במשך שנים על שוק מכשירי המשחקים עם סדרת הפלייסטיישן שלה, הודיעה על שינוי כיוון משמעותי, שמעיד על הבנתה כי עידן הקונסולות נגמר, ועליה למצוא דרכים חדשות לשרוד בתחום הגיימינג
יאיר מור |  3
בקר פלייסטיישן 5 של סוני (צילום Onur Binay / Unsplash)
המשחק נגמר? ענקית האלקטרוניקה היפנית סוני הודיעה היום (רביעי) על השקת מותג אביזרי גיימינג חדש תחת השם InZone. עד כאן נשמע הגיוני למדי – הרי קונסולות המשחקים של החברה, פלייסטיישן, הן מכשירי המשחקים הייעודיים הנמכרים ביותר אי פעם, והיא שולטת בשוק הזה כבר יותר מ-20 שנה. אלא שכאן מגיע פרט חשוב מאוד בקשר לסדרה החדשה והופך את ההשקה למהלך תמוה לכאורה: אביזרי InZone לא מיועדים לפלייסטיישן, אלא למחשבים.
לדברי החברה, היא עובדת על המותג הזה כבר מאז 2019, לאור העלייה הדרמטית בענף הספורט האלקטרוני, שמסתמך ברובו על מחשבים, ולא על קונסולות. אך נראה כי מעבר לכך, לסוני יש סיבות טובות לחשוש לעתיד הפלייסטיישן.
ראשית, מאז השקת הדור החמישי של הקונסולה, בנובמבר 2020, החברה לא מצליחה לייצר מספיק קונסולות כדי לספק את הביקוש, ומיליוני גיימרים ובעלי חנויות מתלוננים שהחברה פשוט לא מספקת את הסחורה (ואנחנו מתכוונים לזה במובן המילולי ביותר).
שנית, אפילו כשהיא כן מספקת קונסולות, מחירן הרשמי נמוך ממחיר הייצור שלהן, כך שסוני מפסידה עליהן כסף במקום להרוויח.
מה שכן מניב לחברה רווחים הוא מכירת משחקים – וכל עוד אלו תואמים למכשירים שלה בלבד, פוטנציאל ההכנסות שלהם גם הוא מוגבל יחסית. לכן, בשנתיים האחרונות החלה החברה, בניגוד מוחלט לכל התנהלותה בתחום בעשורים הקודמים, לרכוש אולפני פיתוח משחקים שלא על מנת להגביל אותם לפתח משחקים לפלייסטיישן בלבד, אלא כדי ליהנות גם ממכירות המשחקים שלהם למחשבים, ואפילו לקונסולות אקס-בוקס של המתחרה הגדולה, מיקרוסופט.
לסיום, לאחרונה מתחיל מעבר הדרגתי של תחום הגיימינג, כמו תחומים רבים לפניו, לרשת – במקום לקנות בכסף רב מכשירי משחקים ייעודיים (ולא משנה עם זה מחשב עוצמתי או קונסולה), שחקנים רוכשים מחשבים בסיסיים ונהנים מיכולת גישה למשחקים מתקדמים באמצעות שירותים שמריצים אותם על שרתים של חברות ענק ורק מזרימים את הווידאו למחשב של המשתמש. מיקרוסופט מציעה זאת בשירות Xbox Cloud Gaming, אמזון עם Luna, וגוגל עם Stadia (שנמצא בשלבי מעבר למודל שונה של הפעלה על ידי חברות צד שלישי, שרק תשתמשנה בטכנולוגיה שלה ותצענה את המשחקים שלהן למשתמשים ללא תיווך של גוגל, אך על גבי הענן שלה, שעל השימוש בו הן תשלמנה כמובן סכומים נכבדים).
 
לכן, המהלך הזה תמוה פחות מכפי שנראה במבט ראשון. הקונסולות מגיעות לסוף חייהן, והעתיד הוא במכשירים בסיסיים יותר – מחשבים זולים, סמארטפונים, טאבלטים וטלוויזיות חכמות (כמו אלו של סמסונג, שלאחרונה קיבלו לראשונה את שירות המשחקים של מיקרוסופט). סוני, מיקרוסופט וכל חברה אחרת בתחום חייבות לעבור למודל של מכירת שירותים ואביזרים היקפיים במקום המודלים הישנים של מכירת קונסולות ומשחקים.
הסדרה החדשה כוללת כרגע שני מסכי מחשב בגודל 27 אינץ', ברזולוציה של FullHD או 4K, רמת בהירות של 400 או 600 ניטים, קצב ריענון של 240 או 144 הרץ, תמיכה רחבה בתקני טווחי הצבעים DCI-P3 ו-sRGB, זמן תגובה של מילישנייה בודדת, ומחירים של 530 או 900 דולר, בהתאמה. בנוסף, מציעה החברה שלושה זוגות אוזניות עם מיקרופונים – שני דגמים אלחוטיים עם קישוריות משולבת 2.4 גיגה-הרץ (באמצעות דונגל) ובלוטות' במחירים של 230 דולר לדגם עם חיי סוללה של 32 שעות ו-300 דולר לדגם עם 40 שעות, ודגם בחיבור חוטי 3.5 מ"מ או USB במחיר 100 דולר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה?
    בן 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה אתה מעשן אחי? מאיפה אתה מביא את השטויות שאתה מדבר
    סגור
  • 1.
    פרוש לא נכון של מהלכי סוני
    אני 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סוני לא מתכננת להפסיק עם קונסולות לא בעתיק הקרוב ולא הרחוק , המהלך לשחרור משחקים למחשב ולאקסבוקס זה רק משחקים להיטים מדור קודם וגם שנבחרים בקפידה . סוני קנתה אולפנים רבים כדי לחזק את האחיזה מול אקס בוקס שגם ביצעה פעולות כאלה וכדי לתת מהנה ראוי לדור הבא של הקונסולה ולייצר יותר משחקים אקסקלוסיבים. לגבי שסוני הבינה שאין טעם להשקיע בקונסולות והעתיד זה הזרמת משחקים בענן זה ממש לא נכון כי גם האינטרנט המהיר שיש היום לא מספיק יציב ולא לכל המדינות יש אינטרנט מהיר ורוב הגיימרים לא רוצים להסתמך על תלות לשחק בזה שלא יהיה אינטרנט לפתע וזה ישבית אותם. סוני הכריזה על משקפי הvr החדשות והשקיעה בהם המון משאבים ולא מתכננת להפסיק במהלך של בלעדיים למשקפיים. הסיבה שסוני לא הצתיחה לעמוד בביקוש זה בגלל הקורונה ומחסור השבבי העולמי והסקאלפרים ברשת שניפחו את המחיר בשביל רווחים . ברגע שיגמר המשבר והוא יגמר אז הכול יחזור לאספקה נורמלית שעומדת בביקוש.
    סגור
  • לגבי אקסבוקס
    הוא 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המשחקים שהם מוציאים זה כמובן מהדור הישן אבל יוצא רק למחשב מה שיוצא לאקסבוקס זה גם לפלטפורמת אחרות כמו סוויץ וזה בכלל משחקים שיש להם את הזכות שיווק ה ip עליהם אבל נהיו מצד החברה האחרת כ ip שבו הן מחליטים שמעוניינים שיצאו למס פלטפורמות אך מי ש כביכול יעבוד עליהם הוא מי שבכל זכויות השיווק שלהם aka sony. ולרוב זה משחקי ספורט כמו MLB The Show שעד המשחק MLB The Show 20 היה אקסלוסיבי לקונסולות PS עצמם. אי אפשר לדעת מה העתיד צופה אבל מה שכן אנחנו נכנסים לתקופת ה New World Order בעולם ה GAMING as A WHOLE
    סגור