דיגיטל וטק

הודעות הספאם ימשיכו להטריד אתכם, והכנסת לא תמנע זאת

חברות התקשורת יכולות לעצור את הודעות הספאם בקלות, אך הפוליטיקאים שרוצים להפציץ את הטלפון שלנו לקראת הבחירות, השאירו פרצה שאותה מנצלים סוחרי הקנאביס
איתן לויטס ויאיר מור |  1
סוף להודעות הספאם על הקנאביס (צילום vecteezy, pixabay)
השבוע פורסם כי משטרת ישראל תפסה שלושה חשודים בשליחת הודעות הספאם המטרידות של מכירות הקנאביס. שלושה תושבי מרכז הארץ נעצרו באשמת "סחר בסמים באמצעות הפצת מסרונים." למרות זאת, באופן לא מפתיע, המשכנו לקבל לטלפונים שלנו את אותן ההודעות.
יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 ניהלה חקירות, וגם תמשיך לנהל חקירות כאלו בעתיד, משום שמעצר של עבריינים בודדים לא יבלום את ספאם הסמים, או את הספאם בכלל. מדוע? כי תמיד יהיה מישהו אחר שימשיך.
הפתרון לבעיה הזו הוא חוקי ולא חוקי. כלומר, יש חוק שנקרא "חוק התקשורת", ומכונה "חוק הספאם", אך מה שהחוק הזה עושה הוא בדיוק ההפך: מסנדל את המאמץ לפתרון. הסיבה היא, שחוק הספאם הישראלי לא נועד למנוע ספאם, אלא להבטיח שחברות התקשורת לא תעמודנה בדרכם של הפוליטיקאים לשטוף לנו את המוח בקמפיין בחירות שנמשך כבר כמעט ארבע שנים. עברייני הספאם פשוט מנצלים את הפרצות הטכניות שהמחוקק דאג להשאיר פתוחות למטרותיו האנוכיות.
והנה הפרצה: חוק התקשורת (בזק ושירותים), אוסר לשלוח לטלפונים "דואר זבל" ללא הסכמה מראש של הנמען, אולם תוך כדי מחיל עצמו רק על "מסר המופץ באופן מסחרי שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שירות או לעודד הוצאת כספים בדרך אחרת" או "מסר המופץ לציבור הרחב שמטרתו בקשת תרומה או תעמולה". במילים אחרות, החוק אינו חל על פוליטיקאים ושאר אנשים מסוגם שמציפים את הטלפון שלנו בתוכן "אידאולוגי" שמטרתו היא קידום אג'נדה או תעמולת בחירות.
מי שעוד שותק בסיפור הזה הוא חברות התקשורת הגדולות. סלקום, פרטנר, פלאפון וכל השאר יכולות לבצע הטמעה מהירה של כללים מסוימים ברשת, שתיקח לכל היותר כמה שבועות (וסביר יותר להניח שכמה ימים), אך מסרבות להילחם ולדחוף את המחוקקים לעצור את כל הספאם שמגיע אלינו, כאמור בגלל אותה פרצה שהשאירו הפוליטיקאים, שמתכוננים ליום הבחירות הבא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפתרון פשוט: הימנעו והחרימו את שולחי המסרים ומוצריהם
    נסו ותראו 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמוני. כשהם יבינו, מהר מאוד, שקמפיין כזה משיג תוצאות הפוכות - הם יפסיקו לבד.
    סגור