דיגיטל וטק

סמנכ"ל השיווק ב-yes: עשרות אלפים ביקשו להירשם דרכנו לדיסני+

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק ביס, טוען שלמרות מצבה הטוב של החברה לעומת המתחרות, ההסכם בינה לבין דיסני, שהוערך בעבר כהסכם שיגרום לה הפסדים כבדים, דווקא מוכיח את עצמו עוד לפני ההשקה של השירות בפועל

יאיר מור | 
דרור בהט (צילום רמי זרנגר)
עוד לפני המחיר, תאריך ההשקה ורשימת התכנים, הדיווח הראשון אודות התוכניות להשקת דיסני+ בישראל, שעלה לפני כארבעה חודשים, טען כי יס חתמה עם דיסני על עסקה שאין מילה אחרת להגדיר מלבד טירוף: החברה, שהחלה כספקית טלוויזיה בלוויין ובשלוש השנים האחרונות החלה מעבר לשימוש בתשתיות אינטרנט, התחייבה בפני דיסני להביא לשירות הבינלאומי 100,000 משתמשים בשנה הראשונה, ועוד 100,000 בשנתיים שאחריה. בנוסף, הסכימה יס לשלם לדיסני 50 מיליון שקל מדי שנה תמורת הזכות... ובכן, להציע את השירות שכל המתחרות שלה יכולות להציע גם הן.
כעת, בראיון לאתר ice, אומר דרור בהט, סמנכ"ל השיווק בקבוצת אלפא (הכוללת את חברות הבנות של בזק: פלאפון, yes ובזק בינלאומי), כי "הנתונים שפורסמו הם לא נכונים, וגם לא קרובים להיות נכונים. הם רחוקים מאוד מאוד מהמציאות". הוא מסרב, כמובן, לומר מה כן היה בהסכם, שכן הסכמים כאלה מלווים בסעיפי סודיות חמורים, אך הוא מודיע ללא כל פקפוק כי "אנחנו מעריכים שההסכם הזה הוא הסכם שיעשה טוב לחברה ויביא מנויים חדשים – אני כבר רואה את הביקושים בכמה שעות מאז שהודענו".
לדבריו, עוד לפני שפורסמו פרטי ההטבה שתוענק ללקוחות יס שיצטרפו לדיסני+ פנו ישראלים לחברה בבקשה להצטרף לשירות המשולב שתציע יס, ומרגע פרסום פרטי ההטבה הבוקר, תוך מספר שעות פנו לחברה עשרות אלפים – גם לקוחות קיימים וגם לקוחות חדשים. "אני הרבה שנים בביזנס, השקתי כמה דברים בחיי, (אבל) זה לא היה במספרים האלה – עוד כשאנשים לא ידעו את ההטבה בכלל. והיום, כשיודעים את ההטבה, המבול התחיל. אז באמת, קצב הפניות הוא מאוד מאוד גבוה, ואנחנו מאוד שמחים".
כזכור, ההטבה שתציע יס, בניגוד לדיווח המקורי על מחיר מוזל, היא חצי שנה ראשונה על חשבונה – הטבה זהה לזו שהציעה פרטנר כאשר השיקה את שיתוף הפעולה שלה עם נטפליקס (שגם אותה, אגב, כבר מציעה יס מזה כשלושה חודשים בתשלום דרך יס, שאפילו מגלם הנחה של כמה שקלים על המחיר הרגיל של שירות הסטרימינג הגדול בעולם).
לפי הדו"חות האחרונים של קבוצת בזק, אתם כבר שירות הטלוויזיה מבוסס האינטרנט הגדול בישראל, וההפרש גדל בכל רבעון. אתם בכלל צריכים את זה?
"אנחנו מסתכלים על מה נכון לחברה לעשות", אומר בהט. "אנחנו רואים במובילות שלנו גם סוג של שליחות ומחויבות לעשות מהלכים פורצי דרך ומובילים – וכמובן שאנחנו רוצים לתת ללקוחותינו את הערך המוסף שאנחנו יכולים. וזה חשוב לנו, ויש לנו לקוחות מאוד נאמנים. חלק מהעניין הוא שאנחנו מסתכלים קדימה ורואים את ההתפתחות של השוק. ברור שמהפכת הסטרימינג שהתחילה בעולם קיימת גם בארץ – וצריך להגיב לה בצורה נכונה ולחבק אותה".
 
בהט מציין כי לפי סקר שערכה יס לקראת השקת דיסני+, 78% מהישראלים רוצים לשלם על דיסני+ ב"חבילה" אחת – כלומר באותה חשבונית עם שירות הטלוויזיה הרגיל שלהם. "חשבנו שזה יהיה גבוה, אבל לא חשבתי שזה יהיה עד כדי כך", אומר בהט. "זה בהחלט מעודד מאוד".
הוא מזכיר כי ב-2019, לאחר פיצוץ הלוויין עמוס 6 על כן השיגור ב-2016 בשל תקלה בטיל השיגור של SpaceX שהיה אמור להביא אותו לחלל, החליטה יס לשים סוף לתלות שלה בלוויינים ולעבור לתשתית הקרקעית הנפוצה ביותר – האינטרנט. "היינו הראשונים בעולם (להכריז) שבתוך כמה שנים כל הלקוחות שלנו שצופים בלוויין יעברו לתווך של האינטרנט, וזה יהיה עד סוף 2025 (או) תחילת 2026 – ואתה רואה שאנחנו מתקדמים בקצב מאוד מאוד משמעותי לדבר הזה. אוטוטו כ-50% מלקוחות החברה הם לקוחות שרואים טלוויזיה בשידורי IP. המספר הוא 275,000" – מספר המהווה גידול של 11,000 מנויים לשירותי יס+ וסטינג מבוססי האינטרנט, בזמן שהמתחרות העיקריות, סלקום טיוי ופרטנר טיוי, סובלות מסטגנציה ואפילו ירידה קלה (252,000 לסלקום ו-225,000 לפרטנר).
כאמור, כדי להבטיח את הפיכתה לשירות הטלוויזיה האינטרנטי הגדול בישראל, החליטה יס ללכת על כל הקופה ולהשקיע בכל החזיתות: מצד אחד ניתן לראות את החוזים שמאפשרים לה להציע ללקוחות את נטפליקס ודיסני+ באותה חשבונית (ועם הנחות), כאשר בהט מוסיף כי "אם נצליח לייצר עוד שיתופי פעולה, נשמח לעשות את זה"; מצד שני את ההשקעה בצד הטכני, כמו הממירים שהחברה החליפה בשנים האחרונות כבר פעמיים לממירים מתקדמים יותר ועם ממשקים מהירים ונוחים יותר, והשילוב של תכונות כמו הפחתה של הדיליי בשידורי ספורט, מספר אדיר של ערוצים עם אפשרות "קץ'-אפ", ממשק נפרד לילדים ופרופילים ש-50% מהמשתמשים כבר הפעילו; מצד שלישי השקעה בתכני מקור, שהשירותים הקטנים יותר ואלה הבינלאומיים זוכים לביקורת קשה מצד תעשיית הבידור המקומית על חוסר השקעה בה; ומצד רביעי בשירות לקוחות, כאשר בהט טוען כי לקוחות יס נהנים משירות מעולה בכל הערוצים – בין אם זה בטלפון, בצ'ט או על ידי טכנאים המגיעים אליהם הביתה.
 
"אנחנו עובדים בבידול כל השנים. הדרכים לבדל את עצמנו רבות – ואנחנו כל הזמן עובדים בלהיות יותר טובים מאחרים", מסכם בהט. על ההסכם עם דיסני הוא מעיד: "עבדנו על זה כמעט שנה וחצי, ואנחנו מאוד מאוד גאים להיות במקום שנמצאות חברות כמו טלפוניקה, דויטשה טלקום וסקיי, שנבחרו כל אחת במדינה שלה להיות השותף האסטרטגי של סידני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה