דיגיטל וטק

מהפכה בטלפונים והסלולרי: זה התעריף שיותר לא תצטרכו לשלם

משרד התקשורת ממשיך את מדיניות הדה-רגולציה ועידוד התחרות בשוק התקשורת, כאשר שר התקשורת יועז הנדל החליט לבטל בהדרגה את דמי הקישוריות, שר התקשורת:  "אנחנו ממשיכים לקדם שוק תקשורת חדשני ותחרותי ומסירים היום עוד רגולציה מיותרת"
מערכת ice |  10
מהפכת התקשורת (צילום Eirik Solheim on Unsplash)

שר התקשורת יועז הנדל החליט היום (שני) לתקן עיוות בשוק התקשורת שמתרחב בשנים האחרונות, ולהביא לביטול הדרגתי של תעריפי הקישוריות לרשתות של חברות הסלולר וחברות הטלפון הקווי שלא עודכנו משנת 2014.

דמי הקישוריות בין חברות הסלולר והטלפון הקווי סייעו לפני כשני עשורים להגברת התחרות בשוק הסלולר ולהכנסת שחקנים נוספים לשוק הטלפון הקווי, אך לאור התמורות הטכנולוגיות והתחרותיות שמתרחשות בענף בשנים האחרונות, תשלום דמי הקישוריות בין החברות מאבד מהצדקותיו והרלוונטיות שלו. ביטול דמי הקישוריות יבוצע בהדרגה עד שנת 2025.
 



ההחלטה תבטל את הפיקוח שהיה קיים עד כה על דמי הקישוריות, תוך מעבר למודל המכונה בו מתקיימת תחרות במקטע השלמת השיחה, אשר מבטלת את העברת התשלומים הסיטונאית בין חברות התקשורת ומוזילה את דמי הקישוריות. ביטול העלות הקבועה של מפעיל תקשורת לדקת שיחה יוצאת תאפשר לחברות סלולר להציע כמות דקות בלתי מוגבלת בסכום נמוך יותר ולהוריד מחירים של חבילות טלפון קווי וכך לאפשר למנויים לצרוך יותר דקות שיחה ולהגדיל את התועלת לצרכן. המהלך גם עתיד לסייע לחברות קטנות שעד עתה הרוויחו פחות באופן יחסי מכיוון שרוב השיחות מהן היו שיחות "יוצאות" אל חברות גדולות. בנוסף, שינוי האסדרה צפוי להפחית משמעותית את תופעת הצינתוקים.

לפי המתווה המוצע תתבצע הפחתה הדרגתית לאורך שלוש שנים של תעריף הקישוריות בשוק הנייד, הקווי ובשוק השיחות הבינלאומיות. המהלך צפוי להפחית עומס רגולטורי ולהתאים לתנאים התחרותיים בשוק הפועלים במסגרת חבילות "הכל כלול" הנהוגות בארץ.
המשמעות היא:
1. צמצום תופעת הצינתוקים, ממנה סובלים בעיקר במגזר החרדי.
2. אפשרות לחברות סלולר להציע כמות דקות בלתי מוגבלת בסכום נמוך יותר וכן להוריד מחירים של חבילות טלפון קווי.
3. הדבר יאפשר בעתיד ניוד מספרים מטלפון קווי לנייד.
4. עידוד תחרות בקרב שחקניות קטנות בשוק שתגביר את הרווח שלהן. 
תשלום דמי הקישוריות בין החברות אינו נחוץ, הוא מייצר עיוות בשוק התקשורת, עלויות מיותרות, ותוצרי לוואי שפוגעים בצרכנים. ההחלטה שקיבלתי היום תאפשר לכל הצרכנים הישראלים ליהנות מחבילות ללא הגבלה״.
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "תעריף דמי הקישוריות לא עודכן משנת 2014 ואיבד רלוונטיות ביחס להתפתחויות הטכנולוגיות ומצב השוק בישראל ובעולם. כעת נעבור בהדרגה לביטול התשלום המפוקח והעברת התשלומים בין החברות. המהלך ייטיב עם הצרכנים ויאפשר לחברות סלולר להציע כמות דקות בלתי מוגבלת בסכום נמוך יותר, ולהוזיל בין היתר את חבילות הטלפון הביתי".

תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    תשקורת
    יוספה 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד התשקורת. כולם רמאים כולל כל שרי התשקורת. תעשו במקום להרהר מה יהיה בעוד שנה
    סגור
  • 6.
    סלולר
    סיגל 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יועז עושה כל כך הרבה דברים טובים עבור האזרחים ולא מצטלם כדי לספר לכם. אולי תפרגנו קצת כי הוא אחד שעובד באמת.
    סגור
  • 5.
    שטויות ישרא בלופ.מדוע לא בוטלו במייד (ל"ת)
    צדק 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    האם יש ביקורת על מה הוא עושה.
    שרה 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעניין בתקופה של ביבי לא נתנו לו לסיים את התפקיד כי היה חשד לשוחד. היום שומעים את המשפט מי הם אלה שהיו המושחתים. הנה מה שמותר להנדל היה היה אסור לשלמה פליבר. האם מישהוא מבקר את הנדל.. אז למה כל המשפט יש היום .כל מה עושה הנדל.שלמה פילבר רצה לעשות ולא נתנו לו.כל האמת מתגלה במשפט של פליבר.כל מה רצה לעשות יחד אם ביבי זה שוק חופשי בתקשורת. נראה את הנדל יכניס עוד חברות של טלויזיה לשק.שם צריך תחרות כי נמאס לראות את ערוצים הקימים. הם כישלון רמה נמוכה מאוד.פוחד לקבל כתבי אישום.כל מה רצה ביבי יהיו עוד ערוצי טילויזיה כומו בכל העולם המתקדם. הגיע הזמן לשבור את המונופלים של התקשורת.לציבור נמאס מאותם ערוצים . כל מה הם משדרים תת רמה.תודה לאל יש ערוצים אחרים איפשר לצפות בלי ערוצים 11 12 13. .אז על מה היה כל כתבי אישום. כל מה רצו לעשות בתקופה של ביבי כאשר היה שר התקשורת רצה לעשות את כל מה עושה היום הנדל. היום הכל ברור .כל מה רצו המושחתים האמיתים יושבים בבית וצוחקים על אזרחי ישראל .הם היכיניסו לקופה שלהם מליונים על חשבון קופת המדינה והציבור. אלה המשחתים מופיעים השמות שלהם. בכתבי אישום להם לא כתבו כתבי
    סגור
  • להפך, פילבר עצר תחרות בהוראת ביבי (ל"ת)
    אאא 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • היידה שרה
    יוסל 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכברת מילים שבינן לבין המציאות אין שום קשר.
    סגור
  • 3.
    למי יש היום טלפון קווי.....? (ל"ת)
    שולי 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • לסבתא שלי.תיתפלא חכם ציון אבל להרבה (ל"ת)
    חכם 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    הוזלות
    חיון 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכבוד שר התקשורת יועז הנדל . אנה תדאג להוריד את מחירי המנוי של הוט , יסו השאר.מחירים של 500-700 ₪ לחודש זה יותר מידי. תודה.
    סגור
  • 1.
    שיעשו סדר גם בתחום חבילות השיחות בחו"ל
    מור 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כיום החברות גובות סכומים אסטרונומים עבור השיחות והגלישה בחו"ל ללא שום הצדקה. הם מנצלים תמימות אנשים שלא מודעים לאפשרויות אלטרנטיביות זולות במאות אחוזים. הפסיכולוגיה של להישאר עם המספר שלך בחו"ל עושה את העבודה ורבים מאלו שעושים זאת זה ממילא על חשבון הוצאותיהם.
    סגור