דיגיטל וטק

ספוטיפיי התעצלה – והמשתמשים נשארו בלי תוכן להאזין לו

החברה המפעילה את אפליקציית ההאזנה הגדולה בעולם שכחה לבצע הליך פשוט למדי – ואחד מהשירותים המרכזיים שלה נפל למשך שעות
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום אילוסטרציה)
מיליוני מאזיני פודקאסטים ברחבי העולם גילו אתמול (שלישי) כי אינם יכולים להאזין לפודקאסטים האהובים עליהם, השייכים לאפליקציית התוכן הקולי הגדולה בעולם – ספוטיפיי.
לפי דו"ח תקרית של ספוטיפיי, בשעות לפנות בוקר החלה בעיה שמנעה גישה לשירות Megaphone שבבעלותה, עליו מאוחסנים רוב הפודקאסטים המקוריים שלה ותוכניות רבות נוספות. גם בעלי פודקאסטים שהתוכניות שלהם מאוחסנות בשירות לא יכלו להיכנס לממשק הניהול שלו. התקלה נמשכה 8 שעות, עד שעת צהריים מוקדמת בישראל (בסביבות 11:00), וגם מי שכלל לא משתמש בספוטיפיי נפגע, בשל העובדה שגם אפליקציות פודקאסטים אחרות, כמו אלו של אפל וגוגל, מושכות את הפרקים ממגפון.
דוברת החברה, ארין סטיילס, מסרה לאתר The Verge כי "מגפון חוותה 'הפוגה' של הפלטפורמה בשל בעיה הקשורה באישור ה-SSL שלנו. במהלך ה'הפוגה', לקוחות לא יכלו לגשת למערכת ניהול התוכן של מגפון ומאזיני פודקאסטים לא יכלו להוריד פרקי תוכניות ממפרסמים המתאחסנים במגפון. שירותי מגפון חזרו לעבוד מאז".
אתרים אחרים דיווחו כי אותה "בעיה" היתה לחלוטין אשמתה של ספוטיפיי: תוקף אישור האבטחה של מגפון פג בשעה 3 לפנות בוקר לפי שעון ישראל, והחברה פשוט שכחה לחדש אותו. ללא אישור אבטחה, רוב הדפדפנים והאפליקציות המודרניים חוסמים את הגישה לאתר, כדי לדאוג לפרטיות הגלישה של המשתמשים, וכך אתרים ללא אישור תקף הופכים ללא נגישים. עד 2020 אישורים מסוג זה היו בתוקף עד 3 שנים, אך מאז קוצצה התקופה לעד 13 חודשים בלבד. האישור שפג כעת נרכש תחת התנאים הקודמים, ולספוטיפיי היה זמן רב מאוד להיזכר לחדש אותו – אך היא שכחה לעשות זאת ועד לרכישה של אישור חדש השירות לא היה זמין.
מגפון הוא היסוד המרכזי בכל אסטרטגיית הפודקאסטים של ספוטיפיי. בעבר היתה זו חברה נפרדת, ולפני שנה וחצי רכשה אותה ספוטיפיי תמורת 235 מיליון דולר – הרכישה הגדולה ביותר בתולדותיה. הסיבה להשקעת העתק הזו היתה שהשירות מאפשר לשתול "הפסקות פרסומות" בפודקאסטים, וכך מאפשר לספוטיפיי להכניס הרבה כסף מהפודקאסטים שהיא רוכשת – והיא רוכשת רבים, כאשר ההשקעה השנייה בגודלה בתולדות החברה היתה רכישת חברת הפקת הפודקאסטים Gimlet Media ב-2019 תמורת 230 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה