דיגיטל וטק

טראמפ הסתבך עם עצמו – וכך ניסה לצאת מזה

רגע אחרי שהצהיר שהוא לא חוזר לטוויטר, הפך נשיא ארה"ב לשעבר לכוכב טוויטר פעם נוספת – בעקבות טעות מביכה. מה הוא עשה כדי לענות לאלה שצחקו עליו?
יאיר מור | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, pixabay)
נשיא ארה"ב ה-45, דונלד טראמפ, הצליח בשבוע האחרון לכבוש מחדש את הרשת החברתית טוויטר, יותר משנה לאחר שחסמה אותו לנצח. הוא עשה זאת בלי שחשבונו יוחזר לו – ובעוד הוא עצמו אומר בראיון לפוקס ניוז בעקבות עסקת הרכישה של טוויטר על ידי אילון מאסק כי "אינני הולך לטוויטר. אני הולך להישאר ב'אמת'. אני מקווה שאילון ירכוש את טוויטר מכיוון שהוא ישפר אותה והוא אדם טוב, אבל אני הולך להישאר ב'אמת'".
מה שהפך את טראמפ מחדש לכוכב טוויטר למשך מספר שעות היה קטע מנאום שנשא בשבת שעברה בכנס הכנה לבחירות אמצע הקדנציה, שייערכו בהמשך השנה הנוכחית. הוא הזכיר שם כי לאחר ההפסד בבחירות וחסימתו מהרשתות החברתיות, הוא החליט "להחזיר לעם האמריקאי את קולו על ידי בניית משהוא שנקרא Troth (כאן הוא נעצר לשנייה וניסה לתקן) Truth Central".
 
הנשיא לשעבר התכוון, כמובן, לרשת החברתית שלו, Truth Social, שהושקה באוקטובר האחרון אך מאז מתקשה להמריא, ולפי דיווחים אף סבלה לאחרונה את פרישתם של שני האנשים הבכירים ביותר בניהול שלה.
כמובן שבעולם לא החמיצו את ההזמדנות ללעוג לטראמפ על כך שנראה שהוא כלל אינו יודע את שמה של הרשת החברתית שמזוהה עמו, ומיהרו להזכיר כי בחצי השנה האחרונה אף לא טרח לכתוב ולו פוסט בודד בחשבון שלו ברשת החברתית שלו. במקום זאת, הפוסט היחיד בחשבונו עלה ב-21 בפברואר – רק 4 חודשים אחרי ההשקה – ונכתב בו "התכוננו! הנשיא האהוב עליכם יתראה איתכם בקרוב!", באופן שבבירור לא נכתב על ידיו, שכן הוא מנוסח בגוף שלישי ואינו כולל אף מילה באותיות גדולות (הרגל מגונה אך אופייני מאוד שלו).
כעת, לאחר שספג חיצי לעג על כך שהוא אינו יודע את שמה של הרשת, העלה טראמפ בסוף השבוע פוסט ראשון בחשבונו שוודאי כמעט לחלוטין שהועלה על ידיו. "חזרתי!", הוא כתב בו באותיות גדולות, והוסיף את התגית #COVFEFE – בדיחה עצמית שהחלה ב-2017 כטעות מגוחכת שלו בטוויטר והפכה למם, לא מעט בזכות ניסיון שלו לטעון שהטעות היתה רמז מכוון.
פעילותו של טראמפ ברשת החברתית שלו מתחילה ימים בודדים לאחר שאילון מאסק הזכיר את הרשת בציוצים שלו בטוויטר. "Truth Social מנצחת כרגע את טוויטר וטיקטוק באפ-סטור", הוא כתב ביום רביעי, בצירוף צילום מסך שלה במקום הראשון בטבלת ההורדות לאייפונים בארה"ב, והוסיף: "Truth Social (שם נוראי) קיימת מכיוון שטוויטר צנזרה את חופש הביטוי".
 
לאחר מכן הוסיף ש"היא היתה צריכה להיקרא Trumpet" – בדיחה המשלבת את שמו של טראמפ עם המילה האנגלית לחצוצרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה