דיגיטל וטק

דונלד טראמפ עובר דירה כדי "להציל את האינטרנט"

אנשיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הודיעו על מעבר לבית חדש, בניסיון להתחמק מניסיונות השמאל וענקיות הטכנולוגיה להפריע לו לפעול בחופשיות
יאיר מור |  1
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, pixabay)
הרשת החברתית של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, Truth Social, עברה בסוף השבוע לספקית שירותי הענן הצעירה Rumble, כך הודיעה האחרונה ביום שישי.
לדברי החברה, המעבר "יאפשר לפלטפורמת Truth Social לגדול באופן משמעותי על פלטפורמת ענן חדשה וחופשית מ'תרבות הביטול'". החברה הוסיפה כי הרשת החברתית היא גם הלקוח המשמעותי הראשון שמצטרף לשירות הענן שלה.

המעבר הזה אמור לסייע לרשת החברתית של טראמפ לצאת מהמשבר שהיא נתונה בו. מאז השקתה לפני כחודשיים, דיווחו משתמשים שביקשו להצטרף אליה על תקלות רבות, שחלקן נגרמו בבירור מחוסר יכולת להתמודד עם כמות המשתמשים שניסו להירשם אליה.
 
ראמבל החל את דרכו ב-2013 כאלטרנטיבה ליוטיוב, שהתחייבה שלא למחוק סרטונים כל עוד הם לא עוברים במפורש על החוק. הוא צבר פופולאריות רבה בקרב קהל שמרני שהתלונן על צנזורה פוליטית ביוטיוב, ואף ברשתות החברתיות. בשנה שעברה היא התמזגה עם Locals.com, חברה שהוקמה על ידי היוטיובר היהודי דייב רובין ומנוהלת על ידי הישראלי אסף לב, ומיועדת לאפשר ליוצרי תוכן להקים מעין מיני-רשתות-חברתיות שהשתתפות בהן כרוכה בתשלום חודשי, כך שהיוצרים מתוגמלים ומשתמשים שלא באמת אוהבים את התוכן לא מקבלים הזדמנות להרוס את האווירה.
כעת מקימות שתי החברות, שעד כה ישבו בקנדה ובקליפורניה, מטה משותף בפלורידה. בחודשים האחרונים הן הכריזו כי הן נכנסות לתחום שירותי הענן, במטרה להתחרות באמזון, מיקרוסופט וגוגל תוך הבטחה לא לחסום אפליקציות כגון Parler, שנעלמה מהרשת בעקבות פעולה משותפת של האחרונות יחד עם אפל.
 
דווין נונס, יועצו בעבר של טראמפ וכיום מנכ"ל הרשת החברתית, אמר כי מדובר ב"צעד ענק להצלת האינטרנט מאחיזתן של ענקיות הטכנולוגיה הרודניות. הצוותים שלנו עבדו ללא לאות כדי לממש את המאמץ הענק הזה. תשתית הענן של ראמבל היא הטובה ביותר ותהיה עמוד השדרה להשבת חופש הדיבור לרשת למען הדורות הבאים".
מנכ"ל ראמבל, כריס פאבלובסקי, הוסיף כי "אנו נרגשים לשתף פעולה עם אחת מחברות המדיה החברתית הצומחות ביותר באינטרנט. אספקת תשתית ענן ממדרגה ראשונה היא הכרחית, ומשתמשי Truth Social יתחילו לראות את פירות מאמצינו באופן מיידי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיעבור לגלקסיה אחרת
    רון 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יעשה רק טוב לאנושות ושיקח אית את איילה חסון.ו
    סגור