דיגיטל וטק

גוגל מזהירה מיליארדי גולשים: עדכנו את כרום מייד!

ענקית האינטרנט שחררה עדכון חירום לדפדפן הנפוץ בעולם, בפעם השנייה תוך שבוע וחצי, לאחר שעובד החברה גילה פרצה חמורה במיוחד
יאיר מור | 
תקלה בגוגל (צילום pixabay)
בואו נתחיל בסוף: אם אתם גולשים בדפדפן כרום של גוגל, או כל דפדפן שמבוסס עליו – מה שאומר כל דפדפן שקיים היום מלבד פיירפוקס של מוזילה וספארי של אפל – העתיקו את הכתובת "chrome://settings/help" לשורת הכתובות, לחצו על "Enter" או כפתור החץ המאשר לעבור לעמוד המבוקש וודאו שמספר הגרסה שמופיע לכם שם הוא לפחות 100.0.4896.75. אם לא – חפשו עדכון והתקינו אותו מייד.
עכשיו נסביר מה קרה: גוגל הודיעה שלשום (שני) על תחילת שחרור של עדכון חירום לדפדפן כרום, לאחר שעובד "פרויקט 0" של גוגל, שמוצא פרצות שכבר מנוצלות, דיווח על פרצה כזו בגרסה 100 של הדפדפן, ששוחררה רק ביום שלישי שעבר. החברה לא סיפקה פרטים רבים על הפרצה, כדי לנסות למנוע מהאקרים ללמוד במהירות איך לנצל אותה לפני שרוב המשתמשים יתקינו עדכונים שסותמים אותה – אך ממעט הפרטים שסופקו ברור שמדובר בפרצה דומה להחריד לזו שהתגלתה בגרסה 99 של הדפדפן רק ביום ראשון שעבר. הפרצה ההיא, ברכיב המכונה "מנוע V8" וממונה על הצגת חלקים דינמיים באתרים, איפשרה להאקרים להחדיר באמצעות חלקים כאלה בעמודי רשת קוד זדוני שירוץ על המכשיר של הגולש ללא אישור.
הפרצה דורגה כחמורה ביותר, מה שמסביר את הסיבה שגוגל טרחה לשחרר עבורה עדכון מיוחד כשבוע בלבד לאחר גרסה 100, שתיקנה 28 פרצות אחרות, ושבוע וחצי לאחר תיקון של פרצה דומה. כל שלושה מיליארד משתמשי הדפדפן – המהווים לפחות שלושת-רבעי מהגולשים בעולם (ובארץ כמעט 80%) לפי נתוני StatCounter – נקראים לעדכן אותו במהירות. מי שמשתמש באחד הדפדפנים האחרים, כמו אדג' של מיקרוסופט או אופרה, יצטרך לחכות מספר ימים עד שהחברות הללו ישחררו עדכונים לגרסאות שלהן. ויואלדי כבר שחררה עדכון אתמול (שלישי), בגרסה 5.2 של הדפדפן שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה