דיגיטל וטק

גוגל הוציאה עדכון חירום – מה אתם צריכים לעשות?

פרצה חדשה שהתגלתה בדפדפן הכרום של גוגל, שמשמש כמעט כל אדם בעולם לגשת לאינטרנט, מסכנת את המשתמשים משום שהאקרים גילו אותה עוד לפני החברה
יאיר מור |  3
פרצת אבטחה (צילום pixabay)
כל מי שמשתמש בדפדפן כרום על מחשב – ומדובר כנראה בכל מי שקורא את הכתבה הזו מלבד חלק ממשתמשי מחשבי המק של אפל, שכן כמעט כל הגולשים בישראל עושים זאת מדפדפן הכרום או מהדפדפנים המבוססים עליו – חייב לבדוק מייד אם הדפדפן שלו מעודכן לגרסה החדשה ששוחררה על ידי גוגל ביום שישי, ומספרה 99.0.4844.84.
העדכון שוחרר חמישה ימים בלבד לפני הגרסה הבאה של הדפדפן, 100, שאמורה ממילא לצאת מחרתיים (שלישי), משום שלדברי גוגל, נודע לה על פרצת אבטחה בה שהאקרים כבר מצאו והחלו לתקוף באמצעותה משתמשים.
"גוגל מודעת (לכך) שפרצה קיימת בחוץ", כתבה החברה בתחתית ההודעה שבה ציינה כי "גישה לפרטים וקישורים על הבאג עשויה להישמר מוגבלת עד שרוב המשתמשים יעדכנו לתיקון. כמו כן, נמשיך להגביל (את הגישה) אם (יתברר ש)הבאג קיים בספריית צד שלישי שפרויקטים אחרים תלויים בה, אך טרם תיקנו". כלומר: החברה לא יכולה להגיד בדיוק מה הפרצה, מאחר שזה יסייע להאקרים נוספים למצוא ולנצל אותה, אך אתרים שונים דיווחו כי מדובר בפרצה במנגנון שמאפשר לדפדפן לזהות סוגי תכנים שונים, וגורמת לבלבול בסוג התוכן להקריס (לסגור) את הדפדפן, ועל הדרך להריץ קוד זדוני.
כדי לבדוק אם העדכון כבר זמין לכם וכבר הותקן, העתיקו את הכתובת "chrome://settings/help" לשורת הכתובות של הדפדפן, לחצו על Enter והסתכלו על המספר ועל ההודעה שתוצג לצידו ואומרת האם זמין עדכון. אם כן – התקינו אותו מייד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    העדכון של כרום
    Lavie 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה גם בנוגע לטלפון נייד תענו מהר
    סגור
  • 2.
    להקריס את הדפדפן?
    בגרות דחוף. 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתם בכיתה א'?
    סגור
  • 1.
    תעברו לפיירפוקס (ל"ת)
    יבגני 03/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור