דיגיטל וטק

חנות המשחקים הגדולה בעולם עוקצת את סוני

חברה שעומדת להשיק קונסולה שמנסה להתחרות בפלייסטיישן 5 ובנינטנדו סוויץ', שתי הקונסולות הפופולאריות בעולם, ביצעה מהלך שנועד ללעוג לסוני
יאיר מור |  6
משחקי וידאו (צילום פלאש 90)
סוני חטפה בימים האחרונים חץ מורעל מצד אחת החברות היחידות כיום שמסוגלות לאיים על ההגמוניה שלה בעולם המשחקים: Valve, מפעילת חנות המשחקים Steam, פרסמה בסוף השבוע באתר הקוד הפתוח GitLab תחת רישיון Creative Commons את קבצי השרטוטים המדויקים של המעטפת החיצונית של הקונסולה החדשה שלה, Steam Deck, שתושק בסוף השבוע הבא.
החברה הודיעה על המהלך באתר שלה, וכתבה כי מדובר בחדשות טובות לכל סוגי האנשים שאוהבים להתעסק עם מכשירים, וכי "אנחנו מחכים בכיליון עיניים לראות מה הקהילה תיצור!". בעמוד ההורדה של הקבצים היא הוסיפה כי "יש לכם כל זכות לפתוח את ה-Steam Deck שלנו ולעשות איתה מה שאתם רוצים". מצד שני, היא הוסיפה כי היא ממליצה "להשאיר זאת למקצוענים", מפני ש"כל נזק שתחוללו לא יכוסה על ידי האחריות שלנו".
מדובר בעקיצה, שלא לומר סטירת לחי, לסוני היפנית – יצרנית קונסולת המשחקים הנמכרת בעולם, פלייסטיישן. לפני מעט יותר משנה השיקה החברה את פלייסטיישן 5, שהעיצוב שלו משך ביקורות רבות. עד מהרה קמו מי שביקשו למכור לקונסולה כיסויים צבעוניים, כדי לגרום לעיצוב מעורר המחלוקת שלה להיראות קצת יותר טוב – אלא שהחברה מיהרה לתבוע אותם על הפרת זכויות יוצרים בטענה שמכירת כיסויים לקונסולה שלה ללא רשות אסורה. שנה לאחר מכן היא הודיעה שהיא עצמה תמכור כיסויים כאלה – במחיר גבוה בהרבה מכפי שהם הוצעו על ידי היצרן הפרטי (55 דולר לעומת 40).
Steam היא חנות המשחקים המקוונת הגדולה בעולם למחשבים. היא הוקמה ב-2003, ולפני כעשור היתה מונופול של ממש בתחום, עם נתח שוק של 75% (שהתכווץ מאז, שכן חברות משחקים רבות מיהרו להקים חנויות מתחרות משלהן). לאחרונה היא הודיעה כי משיקה קונסולת משחק משלה: Steam Deck, שכוללת מפרט שאמור לטענתה לאפשר לה להריץ משחקים ברמה של מחשבי גיימינג – אלא שבניגוד למחשבים שמריצים משחקים כאלה בדרך כלל, מדובר על מכשיר קל ודק, דמוי טאבלט שסביב המסך שלו נמצאים בקרי משחק מובנים. המכשיר אינו זול – 400 דולר לגרסה בעלת אחסון בנפח 64 גיגה-בייט בלבד, 530 דולר לגרסת 256 גיגה ו-650 דולר לגרסת 512 גיגה. מדובר במחיר גבוה יותר מפלייסטיישן 5 – אלא שכאן מדובר בקונסולה שיכולה לשמש גם בדרכים וגם בבית (באמצעות רכזת חיבור שדורשת רכישה נפרדת).
עתה מתברר גם שהחברה נוקטת בגישה הפוכה לסוני, שכובלת את השחקנים בכל צורה אפשרית לציוד מקורי שלה, ומעודדת את הרוכשים ליצור – ואף למכור – כיסויים, אביזרים וכדומה, ואפילו לשחק עם התוכנה הפנימית של המכשיר (מנכ"ל החברה, טים סוויני, אמר בטוויטר כי הסיבה שהחברה אינה תומכת במנגנונים מסוימים, שאחד מהם הוא תנאי לתמיכה במשחק הפופולארי פורטנייט, היא שאין לה יכולת להבטיח שהם יעבדו עבור כל אותם אנשים שיבצעו שינויים פנימיים במכשיר, ולכן היא מוותרת מראש על הניסיון).
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טים סוויני
    גל 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא המייסד של אפיק, אחת המתחרות הגדולות של valve ו steam.
    סגור
  • 3.
    יותר יקר?
    איש 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הגעתם לזה שהקוסנולה יותר יקרה מפלייסטיישן 5. 650 דולר זה קצת יותר מ2000 שקל, המחיר המומלץ לסוני זה 2450 שקל
    סגור
  • מחיר בארץ
    גל 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זה ימכר בארץ זה יעלה הרבה יותר מ 2000 שקל. המחיר בדולרים הוא בארה"ב, ואתה לא יכול לעשות המרה ישירה, כי בארץ הכל יקר יותר. המחיר של פלייסטיישן חמש בארה"ב הרבה יותר נמוך מ2450 שקל.
    סגור
  • 2.
    איפה פה העקיצה?
    דר' גונזו 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם אומרים שהם מאפשרים להתעסק בקונסולה אבל זה יבטלאת האחריות, משמע- הם לא מאפשרים.
    סגור
  • 1.
    כותרות חסרות משמעות. (ל"ת)
    די נו 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • דווקא יש משמעות. קראת את הכתבה? אמנם קליקבייט אבל יש מש (ל"ת)
    די נו זאור 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור