דיגיטל וטק
אינסטגרם במהלך דרמטי – זו ההודעה שתציג למשתמשים
הרשת החברתית הודיעה כי החל מהימים הקרובים היא תבקש מהמשתמשים לעשות משהוא שמאוד לא הייתם מצפים שאחת האפליקציות הממכרות בעולם יבקשו
"קחו הפסקה" – את ההצעה הזו, במילים אלו ממש, בלי ניסוחים עקיפים, תציג אינסטגרם למשתמשים החל מהימים הקרובים, כך הודיע מנכ"ל החברה, אדם מוסרי, בסרטון שהעלה שלשום לטוויטר.
"התחלנו לבדוק תכונה שנקראת 'קחו הפסקה' השבוע", הוא כתב, והוסיף כי "הבקרה הניתנת להפעלה הזו מאפשרת לכם לקבל תזכורות להפסקות בתוך האפליקציה אחרי פרק זמן לבחירתכם". בסרטון הוא ציין כי משתמשים יוכלו לבחור לקבל את התזכורת אחרי 10, 20 או 30 דקות של שימוש רצוף באפליקציה, או לא להפעיל את התזכורת כלל. הוא הוסיף כי הוא מקווה שלאחר הבדיקה תופעל התכונה החדשה לכל המשתמשים עוד חודש-חודשיים, "כשנרגיש בנוח להשיק את זה לכל (משתמשי) אינסטגרם".
Testing “Take a Break” 🧑🔬
— Adam Mosseri 😷 (@mosseri) November 10, 2021
We started testing a new feature called “Take a Break” this week. This opt-in control enables you to receive break reminders in-app after a duration of your choosing.
I’m excited to dig into the results & hopefully launch this sometime in December. ✌🏼 pic.twitter.com/WdSTjL6ZdH
בסרטון ניתן לראות כי ההתראה מציעה למשתמשים מספר אפשרויות: "קחו כמה נשימות עמוקות", "כתבו מה שאתם חושבים", "הקשיבו לשיר האהוב עליכם" או "בצעו אחת מהמטלות ברשימה שלכם". הבעיה היא שניתן ללחוץ על כפתור "בוצע" ולחזור מייד לגלול עד אינסוף. לכן, נראה שמדובר בעיקר במהלך יח"צני, ולא בשינוי מהותי באפליקציה הפופולארית בקרב צעירים – במיוחד לאור העובדה שתזכורת דומה, ואף תקיפה יותר, אפשר לקבל היום מהמכשיר עצמו על ידי שימוש בכלי ה"בריאות הדיגיטלית" כדי להגדיר מגבלת זמן יומית לשימוש בכל אפליקציה, שאחריה היא תיחסם (אלא אם המשתמש יבחר לבקש מהמכשיר לפתוח לו אותה וכך להצטייר כחסר חוט שדרה שלא עומד בכללים שהוא עצמו קבע).
לא מדובר בפעם הראשונה שאינסטגרם מבצעת שינוי קיצוני לכאורה כדי לקרוץ למשתמשים, אך בפועל לא משתנה דבר: בסוף העשור הקודם היא החלה להסתיר את מונה הלייקים לכל פוסט, אך מאוחר יותר אפשרה לכל משתמש לבחור האם מספר הלייקים על הפוסטים שלו יוצג או לא; ובמקביל, היא הגבילה את הפיד להציג פוסטים מ-48 השעות האחרונות בלבד, ולאחר שהמשתמש סיים לעבור על כולם להציג לו הודעה בסגנון "זהו, זה כל מה שיש" – אך לאחר מכן החליפה את ההודעה הזו בהמשך של הפיד בעזרת דחיפת "המלצות" – כלומר בעיקר פוסטים ממומנים מחשבונות שהמשתמש לא עוקב אחריהם, שבהמשך החלו לטפס אל תוך הפיד עצמו.
עוד ב-
המהלך הזה נראה כמעט מגוחך לעומת מהלך דומה, אך שונה מהותית, של חברת האם של טיקטוק בחודש הקודם: ByteDance החלה להציג למשתמשי הגרסה הסינית שלה, Douyin, סרטונים בני 5 שניות שאינם ניתנים לדילוג ומעודדים אותם לסגור את האפליקציה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה