דיגיטל וטק

זה המהלך ההזוי של גוגל לכבוד עונת הקניות

החברה החליטה להצטרף למבול הפרסומים על מבצעים והצעות לקראת סוף השנה, ולנסות לדחוף את הגולשים לקנות מוצרים שהם לא חשבו עליהם – רק כי הרבה אנשים אחרים רוצים אותם
יאיר מור | 
קניות אונליין (צילום pexels ,unsplash)
לחץ חברתי, הדור הבא: גוגל הכריזה היום כי לכבוד עונת הקניות, שמקדימה כל שנה את חג המולד והסילבסטר, היא מתחילה להמליץ לגולשים על מוצרים לרכישה, גם אם הם כלל לא חיפשו אותם.
"כדי לעזור לכם לזרז את קניות החגים שלכם השנה, אנחנו משתפים את 'ה-100 של 'גוגל שופינג' לחגים" – רשימה של מה שאנחנו צופים שיהיו 100 הקטגוריות והמוצרים הפופולאריים ביותר בארה"ב למשך עונת החגים, על בסיס חיפושי גוגל", כתבה סטפני הורטון, מנהלת שיווק ב"גוגל שופינג". במלים אחרות: החברה תפעיל לחץ חברתי על גולשים כדי שייקנו מוצרים שכלל לא חשבו עליהם, רק בגלל שהרבה גולשים אחרים מחפשים אותם.
מדובר בשיטה שנוגדת לחלוטין את הטיפ הבסיסי ביותר בצרכנות נבונה: לא להיכנס לחנות או לאתר מבלי לדעת מראש מה מתכוונים לחפש בהם, כדי לא להיגרר לרכישות מיותרות והוצאות מוגזמות שמכבידות על חשבון הבנק ללא הצדקה בחודשים הבאים.
הורטון ציינה כי הטרנדים החמים של השנה הם מכונות קפה וציוד כושר ביתי, לאור העובדה שרבים עדיין נמצאים רוב הזמן בבית ומתגעגעים לקפה הכביכול מקצועי של בתי קפה, לצד טרנד הפוך של מוצרי בישום, שלטענת החברה זוכים השנה ליותר התעניינות מאשר לפני מגפת הקורונה. טרנד אחר הוא תחום המשחקים, בו מובילים קונסולת המשחקים החדשה של נינטנדו – הגרסה בעלת מסך ה-OLED ל"סוויץ'", כמו גם משחקי EA Sports, כאשר המובילים הם כמובן פיפ"א ו-NBA.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה