דיגיטל וטק

האם ניפרד מפייסבוק עוד שבוע? הצעד הדרמטי של צוקרברג

מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית הגדולה בעולם צפוי להכריז בשבוע הבא על הצעד הדרמטי ביותר שלו אי פעם. מה יקרה לחברה בעקבות השינוי המשמעותי?
יאיר מור |  2
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
להתראות, פייסבוק: החברה שהקים מארק צוקרברג ב-2004 עומדת לצאת לגמלאות בשבוע הבא, כך מדווח הבוקר אתר The Verge על פי מקורות בחברה.
ביום חמישי הבא (28.10) תקיים פייסבוק את כנס Connect השנתי שלה, אותו ירשה מחברת משקפי המציאות המדומה Oculus שאותה רכשה ב-2014 תמורת סכום של שני מיליארד דולר. מדובר בכנס שעוסק בעיקר בתחום המציאות המדומה והעולמות הווירטואליים – אך לפי הדיווח, השנה הוא יהיה רגע הלידה מחדש של פייסבוק.
לפי המקורות, בכנס יכריז צוקרברג על שינוי שמה של החברה לשם כללי יותר מזה של הרשת החברתית העיקרית שלה, ותוך דגש על פרויקט הדגל הנוכחי שלה – Horizon, העולם הווירטואלי הידוע גם בשם Metaverse.
צוקרברג כבר רמז למעשה על הכוונה הזו בראיון לאתר ביולי, כאשר אמר ש"למעשה, נעבור מ(המצב בו) אנשים רואים בנו בעיקר חברת מדיה חברתית לחברת מטא-וורס".
שינוי שם הוא מהלך דרמטי, אך לא מאוד נדיר. כזכור, ב-2015 שינתה גוגל את שמה הרשמי לאלפאבית, ובשנה שאחריה שינתה Snapchat את שמה ל-Snap. פייסבוק עצמה תמשיך להתקיים, אך כאחד מתוך מספר גדול של שירותים שמופעלים על ידי חברה בשם אחר, שככל הנראה יהיה קשור ל-Horizon, אם כי המקורות שדיברו עם האתר טענו כי השם החדש הוא סוד כמוס שלא ידוע אפילו לרוב המנהלים הבכירים בחברה.
פרויקט Horizon הוא ללא ספק המיקוד העיקרי של החברה בימים אלה: רק שלשום דיווחנו כאן כי החברה מתחילה במהלך של העסקת 10,000 עובדים חדשים לחטיבת המציאות המדומה שלה באיחוד האירופי. זאת בנוסף לכ-10,000 עובדים שכבר מועסקים בחטיבת החומרה של החברה, המפתחת משקפי מציאות מדומה, מציאות רבודה (כלומר משקפיים שקופים המסוגלים להציג מידע "צף" על שדה הראייה האמתי של המשתמש) ואת מכשירי שיחות הווידאו Portal.
פייסבוק סירבה להגיב על הדיווח.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מיותר
    גולן 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לשנות שמות הדבר הנכון הוא לסלק את צוקרברג
    סגור
  • 1.
    זה לא ישנה את האנטישמיות
    דידי 10/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותה גברת בשינוי הדרת
    סגור