בעולם

הודו תהמר ב-270 מיליארד דולר על השוק המתפתח? כל הפרטים

כחלק מהמאמצים הרבים שראש ממשלת הודו מבצע למען קידום כלכלת המדינה בכלל וקידום ענף האנרגיה המתחדשת בפרט, מעוניין מודי נרנדרה להכניס לשוק המשקיעים. לאחר מגעים עם אילון מאסק, נחשפת התנהלותו החכמה של מודי נרנדרה לקידום כלכלת הודו

מערכת ice | 
נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו (צילום shutterstock, freepik)
לאחר שפגישת ראש ממשלת הודו מודי נרנדרה ואיש העסקים אילון מאסק נדחתה בשבוע שעבר, אשר השניים היו אמורים לדון על שיתוף פעולה מיוחד בתחום האנרגיה המתחדשת, היום (שישי) דווח באתר החדשות CNBC כי לא מעט משקיעים צפויים להרוויח מהשינוי המיוחד שהודו מעוניינת לבצע. 
כחלק מהמאמצים הרבים שראש ממשלת הודו מבצע למען קידום כלכלת המדינה בכלל וקידום ענף האנרגיה המתחדשת בפרט, מעוניין מודי נרנדרה להכניס לשוק משקיעים. על פי גולדן זאקס, מגזר העברת כוח חשמלי יזכה ליתרונות כספיים משמעותיים של 270 מיליארד דולר. אותו מהלך צפוי לדרבן השקעות בקנה מידה שמתחרה בזה של תוכנית הסובסידיה של 369 מיליארד דולר של חוק הפחתת האינפלציה בארה”ב.
בעוד שמניות חברות שירות של הודו כמו Power Grid Corporation אינן מצליחות לעניין את המשקיעים כמו מניות טסלה, המדינה מתכננת לקדם אנרגיה מתחדשת מבלי שמשלם המיסים יוציא רופי אחד.
אותו מהלך מתבצע על ידי מתן אפשרות לצרכני אנרגיה מתחדשת לגשת לרשת ההולכה הבין-מדינתית ללא עלות. חברות תעשייתיות שהוקמו במדינה אחת, למשל, ישלמו לחוות שמש ורוח עבור הפקת אנרגיה במדינה אחרת - ללא עלות ההולכה הנוספת. 
כזכור, לאחרונה דווח כי אפל מעוניינת להחליף את הקשרים עם סין במי שמסתמנת להיות אחת המעצמות הבאות: הודו. מנכ"ל אפל, טים קוק, ציין: "יש הרבה אנשים שם שעברו למעמד הביניים (מהמעמד הנמוך), קיימת שם אוכלוסייה עצומה שמוכנה להשקיע יותר בסמארטפונים מתקדמים. אני מרגיש שהודו נמצאת בנקודת מפנה, וזה נהדר שאנו מתמקדים בה".
עוד דווח כי בשנים האחרונות אפל הגדילה את הייצור בהודו. כעת, 14% מהמכשירים (1 מכל 7) מיוצרים בהודו, כך ע"פ דיווח של בלומברג. בשנה שעברה, שר בממשלת הודו, אמר שענקית הטכנולוגיה מעוניינת להגביר את ייצור המכשירים שלה במדינה כך שלבסוף היא תייצר בה כ-25% מהמכשירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה