השוק

ענקית החקלאות קורסת? הפסידה 35 מיליון דולר ב-4 חודשים

חברת אדמה, ענקית החקלאות ויצרנית חומרי ההדברה הגנריים הגדולה בעולם, דיווחה על הפסדים של 35 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2024, זאת לעומת רווח של 13 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מנכ"ל אדמה: "אנו בעיצומה של תוכנית התייעלות מקיפה ואינטנסיבית"
מערכת ice |  4
כלכלה במשבר (צילום shutterstock)
חברת אדמה, ענקית החקלאות ויצרנית חומרי ההדברה הגנריים הגדולה בעולם, ממשיכה לקרוס ודיווחה על הפסדים של 35 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2024, זאת לעומת רווח של 13 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
מדובר בירידה של 16% בהכנסות החברה מהרבעון המקביל אשתקד, שהסתכמו ב-945 מיליון דולר. החברה רשמה ירידה של 10% במכירות, כאשר המשבר בענף החקלאות העולמי נמשך ובגדול. הרווח הגולמי צנח -17% והסתכם ב-257 מיליון דולר.
 
לטענת החברה, ההתרסקות הנוכחית מגיעה על רקע כניסתן של מתחרות חדשות לשוק חומרי ההדברה, כאשר בנוסף לכך, משבר האקלים שפוקד את העולם והריביות הגבוהות שמשתוללות ברחבי העולם ממש לא תורמות למצבה. ברגע שהריבית ברוב השווקים תרד ומזג האוויר ישתפר, בחברה צופים שהמכירות וההכנסות יעלו בחזרה.
הירידה הגדולה ביותר במכירות הגיעה מהשווקים שבמזרח התיכון, אמריקה הלטינית ואסיה. כך למשל במזרח התיכון, שם היא חוותה ירידה עצומה של 15% במכירות, שהסתכמו ב-366 מיליון דולר. באמריקה הלטינית לעומת זאת, מכירות החברה צנחו ב-18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-191 מיליון דולר. באסיה המכירות שלה ירדו ב-19% והסתכמו ב-199 מיליון דולר.
סטיב הוקינס, נשיא ומנכ"ל אדמה מסר בתגובה: "בעוד תנאי השוק המשיכו להיות מאתגרים גם ברבעון הראשון של שנת 2024, החברה המשיכה להתמקד ביישום תוכנית התייעלות מקיפה ואינטנסיבית לשיפור איכות הפעילות העסקית ולמיצוב אדמה כשחקנית מפתח בפלח השוק Value Innovation – אותם לקוחות שמעוניינים בפתרונות חדשניים בעלי עלות-תועלת גבוהה. לתוכנית ההתייעלות, המורכבת ממאות יוזמות שהגיעו מהאנשים בשטח, יש מפת דרכים ברורה להשגת יעדי רווח ותזרים מזומנים במהלך שלוש השנים הקרובות.
"לצד המשך יישום התוכנית שאת תוצאותיה נראה באופן הדרגתי במהלך השנים הקרובות, אנו ממשיכים להגיב לתנאי השוק הנוכחיים״
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כלכלת קוהלת הפרטה בכל מחיר וחיסול עצמי
    אוריא 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדמה חברה ישראלית לשעבר ששיכת לסינים שנרכשה על ידי הסינים עוד גחמה של פורום קוהלת הבור בכלכלה שמביא ברעיונותיו והפרטותיו לחיסול עצמי של הכלכלה הישראלית
    סגור
  • 3.
    שיבדקו את ההוצאות שלהם על משכורות בכירים
    סבא, בננה ומקרר-2 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מקרה - אנחנו מוכנים עם המדבקות האדומות....
    סגור
  • 2.
    מה הפלא
    רפול 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל העולם הורגים את החקלאות גם בישראל. יצרני התשומות ייפלו כמו בניין קלפים. גם החזירות תפיל אותם.
    סגור
  • 1.
    תתמתנו במחירים
    אזרחית 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפעמים הנפילה .כתוצאה מחזירות במחירים
    סגור