דיגיטל וטק

האקרים פרו פלסטיניים הדליפו פרטים של מאות אלפי סטודנטים ישראלים

האקרים פרו-פלסטינים העלו לרשת מאגרי מידע ובהם פרטים של המוני סטודנטים ישראלים מהעשור האחרון. אילו פרטים נמצאים שם ומה צריך לעשות?
מערכת ice |  4
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס)
מי שלמד במוסדות להשכלה גבוהה בישראל בשנים האחרונות עלול להיות בסכנה, כך לפי דיווחים המבוססים על חקירה שביצעו מיי ברוקס-קמפלר, מייסדת קהילת "Think Safe Cyber בטוחים אונליין" בפייסבוק, ותום מלכה, אנליסט בחברת Security Joes.
השניים מצאו כי האקרים מלזים פרסמו לאחרונה קבצי מאגרי מידע הכוללים מידע על מאות אלפי סטודנטים ישראלים - בין 200,000 ל-300,000 - מהשנים 2014 והלאה. המאגרים כללו שמות מלאים, מספרי טלפון, כתובות מגורים ומייל, סיסמאות וקבצי קו"ח. המידע פורסם בקבוצות טלגרם פומביות, יחד עם קריאות נגד ישראל ובעד הפלסטינים. 
מקור המאגרים, לכאורה, הוא פריצה ל-AcadeMe, אתר המשמש כמעין כמרכז חיפוש עבודה ועובדים בוגרי מוסדות אקדמיים בישראל, ועובד מול עשרות מכללות ואוניברסיטאות. עם זאת, החברה לא הגיבה לפרסומים וכרגע לא ידוע איך בדיוק השיגו ההאקרים את המידע. 
חשיפת מאגר מידע כזה מהווה סכנה של ממש, שכן האקרים יכולים לפרוץ לחשבונות שפרטיהם נחשפו ולקבל גישה לכל המידע האישי של בעליהם, או אף להשתמש בהם כדי לפרוץ ולהשתלט על חשבונות נוספים. לכן, חשוב מאוד לא להשתמש באותן סיסמאות לכמה חשבונות; להחליף סיסמאות בתדירות קבועה; לבחור סיסמאות חזקות שאינן דומות אחת לשנייה; לשים לב להודעות או פעילות חשודה, ולא לפתוח כל קישור או קובץ שמגיע במייל או בהודעה, גם אם היא נראית כאילו היא מגיעה מאדם שנמצא ברשימת אנשי הקשר, אלא אם מדובר בתוכן שציפיתם מראש לקבל ממנו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הסיסמאות לא מוצפנות? (ל"ת)
    גל 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אירוע אבטחת מידע בבן גוריון
    שרון 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני מספר חודשים נשלחה לכל הסטודנטים באוניברסיטה הודעה בדבר אירוע אבטחת מידע בו נדרשנו לשנות סיסמא. יכול להיות שקשור לדליפה?
    סגור
  • 1.
    ברור שהאקרים פרו לשתינים, בגלל ש...
    עדי 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בגלל שבכל כוכב הלכת הזה לא תמצאו ערבי אחד שיש לו מספיק שכל כדי להיות האקר
    סגור
  • כי מלזים כן...
    גל 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם כולה מנצלים פרצות ידועות במערכות לא עדכניות.
    סגור