דיגיטל וטק

פייסבוק לא ממש רוצה שתשתפו חדשות עם החברים

הרשת החברתית מתחילה להציג התראות לגולשים שמנסים לשתף כתבות שראו בפיד אך לא טרחו להיכנס ולקרוא אותן במלואן. האם הניסיון הזה ישים סוף לשיתוף של פייק ניוז, או רק יעצבן את הגולשים?
מערכת ice | 
פייסבוק (צילום Pixabay)
קישורים למאמרי חדשות הם אחד מהסוגים הנפוצים ביותר של תכנים המשותפים בפייסבוק - אך עתה נראה כי הרשת החברתית מנסה לגרום למשתמשים לשתף פחות מהם בפיד.
השבוע הודיעה החברה, דווקא באמצעות הרשת המתחרה טוויטר, כי "החל מהיום, אנו בוחנים דרך לקידום שיתוף מודע יותר של מאמרי חדשות. אם תנסו לשתף קישור למאמר חדשותי שלא פתחתם, נציג הנחיה שתעודד אתכם לפתוח אותו ולקרוא אותו בטרם תשתפו אותו עם אחרים".
 
במלים אחרות: גולשים שייראו קישורים למאמרי חדשות בפיד וילחצו על כפתור השיתוף מבלי שנכנסו קודם לקישור, יקבלו הודעה קופצת בתחתית המסך, שתתריע כי "אתה עומד לשתף את המאמר הזה מבלי שפתחת אותו. שיתוף מאמרים בלי לקרוא אותם עלול להתבטא באי הבנה של העובדות". מתחת להודעה יהיו אפשרויות לפתיחת הקישור או להמשך שיתוף בלי לקרוא את המקור.
הניסוי החדש, שצפוי להגיע תחילה לכ-6% ממשתמשי פייסבוק בעלי מכשירי אנדרואיד ברחבי העולם, מיועד להילחם בתופעת השיתוף של חדשות כזב ("פייק ניוז"). טוויטר כבר יישמה שיטה דומה בשנה שעברה, ופייסבוק עצמה כבר התנסתה בה בהקשרים מסוימים: ביוני 2020 היא החלה להתריע בפני גולשים לפני שיתוף של מאמרי חדשות בני יותר מ-3 חודשים, ולקראת סוף השנה היא החלה ליישם את אותה שיטה גם בעת שיתוף כתבות הנוגעות למגיפת הקורונה - ובמיוחד אם הכתבה המשותפת הגיעה ממקור שפייסבוק מגדירה כלא אמין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה