השוק

גוגל חוגגת: זינוק של 58% ברווח הנקי, הכנסות של 80.5 מיליארד דולר

החברה האם אלפבית תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד לבעלי המניות, מהלך שיבוצע באמצעות רכישה חוזרת. המניה קפצה ב-12% במסחר המאוחר. החברה ציינה נתונים מרשימים בגזרת הענן והסטרימינג, וניפצה את תחזיות האנליסטים בכל המדדים. המנכ"ל סונדאר פיצ'אי: "יש מומנטום גדול"
מערכת ice | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה, shutterstock)
אלפבית, החברה האם של מנוע החיפוש גוגל, הציגה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2024 וניפצה את תחזיות האנליסטים. על פי הודעת החברה שפורסמה אמש (חמישי) לכלי התקשורת, הכנסותיה רשמו זינוק של 15% ל-80.5 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מעל תחזיות האנליסטים שציפו ל-78.6 מיליארד דולר.
​לראשונה בתולדות החברה, הודיעה אלפבית כי תחלק דיבידנד לבעלי המניות. המהלך יבוצע באמצעות רכישה חוזרת של מניות בשווי 70 מיליארד דולר. מניית אלפבית זינקה ב-12% במסחר המאוחר. "התוצאות שלנו ברבעון הראשון משקפות ביצועים חזקים מחיפוש, יוטיוב וענן", אמר סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית, בהצהרה חגיגית. 
 
הרווח התפעולי ברבעון הראשון זינק ב-46% משנה לשנה ל-25.5 מיליארד דולר והרווח הנקי זינק ב-58% ל-23.7 מיליארד דולר, שהם 1.89 דולר למניה. הצפי עמד לרווח של 1.51 דולר למניה. ​​עסקי הענן של החברה הניבו 9.6 מיליארד דולר, לעומת 7.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון אשתקד.
 
"אנחנו בעידן ג'ימיני ויש מומנטום גדול ברחבי החברה", הוסיף פיצ'אי. "ההובלה שלנו במחקר ובתשתית בינה מלאכותית, וטביעת הרגל של המוצר הגלובלי שלנו, מציבה אותנו היטב לקראת הגל הבא של חדשנות בינה מלאכותית". את התוצאות הכספיות מוביל, באופן טבעי, סגמנט החיפוש גוגל, עם הכנסות של 46.2 מיליארד דולר, למול 40.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה