דיגיטל וטק

גוגל ומטא תחת חקירה: זה החשד שנבדק כעת באיחוד האירופי

חקירה של האיחוד האירופי חושפת הסכם פרסום סודי בין גוגל למטא, שבמסגרתו כוונו פרסומות לבני 13-17 בניגוד לכללים. האיחוד האירופי בוחן את הפרת המדיניות ואת ההשפעה על פרטיות הקטינים
רפאל בן זקרי | 
גוגל ומטא נגד האיחוד האירופי (צילום shutterstock, freepik)
האיחוד האירופי ממשיך להפעיל לחץ על ענקיות הטכנולוגיה, והפעם הוא מתמקד בפרסומות שמכוונות לבני נוער. נציבות האיחוד האירופי בוחנת הסכם פרסום סודי בין גוגל לבין מטא, שמטרתו הייתה להציב פרסומות מאינסטגרם ביוטיוב, תוך הפרת כללים האוסרים פרסום ממוקד לקטינים.
לפי דיווחים, גוגל ומטא יזמו קמפיין שיווקי שנועד במיוחד לגילאי 13-17, וזאת בניגוד למדיניות של גוגל האוסרת פרסום ממוקד לקטינים. בנציבות האיחוד האירופי החלו לאסוף ראיות הכוללות תכתובות פנימיות, מצגות ומידע נוסף, כדי לבדוק את מהות ההסכם. החקירה מגיעה בעקבות דיווחים על כך שעובדי גוגל עזרו למטא לעקוף את האיסור, והציעו למקד פרסומות לקבוצה המכונה "לא ידועים," שכוללת מספר רב של משתמשים מתחת לגיל 18.
הקמפיין החל כפיילוט בקנדה ובהמשך התרחב לארצות הברית, אך בעקבות דיווחים בתקשורת הוחלט לבטל את הרחבתו למדינות נוספות. כמו כן, גוגל קיימה שיחות פנימיות כדי להזכיר לעובדיה את מדיניות החברה והחשיבות שבשמירה על כללים נוקשים בנוגע לפרסומות לקטינים.
למרות הביקורת, גוגל ומטא ממשיכות לשתף פעולה במיזמי פרסום שונים, בעיקר עבור פלטפורמות כמו אינסטגרם ופייסבוק. עם זאת, גוגל נוקטת בגישה זהירה יותר בכל הנוגע לשיווק המיועד לקהל צעיר. האיחוד האירופי אינו מקל ראש בכל הנוגע להגנה על קטינים, והחקירה הנוכחית עשויה להצטרף למאמצים נוספים לפיקוח על פלטפורמות דיגיטליות, כמו בדיקות האלגוריתמים של יוטיוב, סנאפצ'אט וטיקטוק.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה