דיגיטל וטק

האיחוד האירופי מגביר את רגולציית ה-AI: איזו מדינה במוקד ההגבלות?

האיחוד האירופי יכניס לתוקף ב-1 באוגוסט חוק חדש להסדרת הבינה המלאכותית, שידרוש מחברות זרות, במיוחד סיניות, לעמוד בדרישות מחמירות ויקרות יותר. החוק נועד להגן על הדמוקרטיה וזכויות האדם, אך עשוי להגדיל את העלויות ולפגוע בחדשנות בתחום
רפאל בן זקרי | 
בינה מלאכותית והאיחוד האירופי (צילום freepik, shutterstock)
חוק הבינה המלאכותית (AI) של האיחוד האירופי, שייכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, עשוי להעלות את הדרישות והעלויות עבור חברות זרות המעוניינות לעשות עסקים עם מדינות האיחוד, במיוחד חברות סיניות הצפויות להוציא זמן וכסף רב יותר כדי לעמוד בתקנות החדשות.
חוק ה-AI של האיחוד האירופי נועד להגן על הדמוקרטיה, זכויות האדם, קיימות סביבתית ושלטון החוק מפני AI בעל סיכון גבוה. החוק מהווה צעד משמעותי בהסדרת הטכנולוגיה, אך ייתכן וישפיע שלילית על חברות הטכנולוגיה הסיניות ועל החדשנות בתחום. פטריק טו, מייסד ומנכ"ל חברת Dayta AI מהונג קונג, צופה שהעלויות עבור חברתו יגדלו ב-20% עד 40%.
החוק מכסה 12 תחומים עיקריים, כולל פרקטיקות אסורות, מערכות בעלות סיכון גבוה, חובות שקיפות ומעקב אחר השוק. החוק אינו חל על מערכות ומודלים של AI המשמשים במחקר ופיתוח מדעי, כדי לא להפריע להשפעתם המהפכנית על התחום. חברות שלא יעמדו בחוק יעמדו בפני קנסות של עשרות מיליוני יורו, עם עונשים מנהליים שיכולים להגיע עד 35 מיליון יורו או עד 7% מהמחזור השנתי העולמי של החברה בשנה הקודמת, לפי הגבוה מביניהם.
אמה רייט, שותפה במשרד עורכי הדין Harbottle and Lewis, אמרה, "חוק ה-AI של האיחוד האירופי הוא הניסיון המשמעותי הראשון להסדיר את ה-AI בעולם – עדיין לא ברור אם עלות העמידה בדרישות תעכב את החדשנות או שהמודל הרגולטורי יהפוך לייצוא דגל של האיחוד." לדבריה, "בהתחשב בקצב השינויים בטכנולוגיה, כפי שהודגם בהשקת הבינה המלאכותית הגנרטיבית בשנה שעברה, סיבוך נוסף יכול להיות שהחוק יהפוך למיושן במהירות, במיוחד בהתחשב בזמן ההטמעה."
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה