דיגיטל וטק

אפל, סמסונג ואמזון ראש בראש: זו הענקית שהכפילה את המכירות

הצמיחה המרשימה בשוק הטאבלטים ברבעון האחרון מערערת את מאזן הכוחות. עם תחרות עזה והשקעות בטכנולוגיות חדשות, האם ההובלה של אפל בסכנה? ואיך אמזון הפכה לשחקנית מפתיעה בשוק?
רפאל בן זקרי | 
טים קוק (צילום ויקיפדיה)
שוק הטאבלטים העולמי חווה צמיחה מרשימה ברבעון השלישי של 2024, עם עלייה של 20.4% בכמות המכירות בהשוואה לשנה שעברה, והסתכם ב-39.6 מיליון יחידות. העלייה המשמעותית מיוחסת לתוצאות הנמוכות של שנת 2023, שבה אפל לא הציגה דגם חדש לראשונה מאז השקת האייפד הראשון ב-2010.
אפל נותרה מובילה בשוק, עם מכירות של 12.6 מיליון יחידות ברבעון זה, עלייה של 1.4% בהשוואה לשנה הקודמת. עם זאת, נתח השוק שלה ירד מ-37.7% ל-31.7%. השנה הציגה אפל מספר דגמים חדשים, כולל אייפד פרו עם מסכי OLED ושבב M4, ודגם אייפד אייר בגודל 13 אינץ' עם שבב M2, לצד אייפד מיני חדש עם שבב A17 Pro.
סמסונג דיווחה על עלייה של 18.3% במכירות הטאבלטים, אך נתח השוק שלה ירד מעט ל-17.9%, עקב ביצועים מתחת לממוצע השוק. החברה הציגה השנה את דגמי Galaxy Tab S10 Ultra ו-S10+ עם תכונות AI, כשמכירות המוצרים נבעו בעיקר מדגמי הבסיס Galaxy Tab A9.
אמזון רשמה את הגידול המרשים ביותר, עם הכפלת המכירות ביותר מפי שניים (עלייה של 111.3%), שהביאה את נתח השוק שלה ל-11.6%. ההצלחה נבעה בעיקר מהגרסה המחודשת של Fire HD 8, שמכרה היטב במהלך ימי Prime Day. בעוד אפל ממשיכה להוביל את השוק, המתחרות – כולל אמזון, סמסונג, וואווי ולנובו – מגבירות את התחרות ומשקיעות בטכנולוגיות AI ובשיתופי פעולה חדשניים לשיפור חוויית המשתמש.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה