דיגיטל וטק

ארכיון האינטרנט תחת מתקפה אנטי-ישראלית? נחשפו פרטי 31 מיליון משתמשים

מתקפת סייבר נרחבת על ארכיון האינטרנט חשפה את פרטיהם של 31 מיליון משתמשים, כולל כתובות דוא"ל וסיסמאות מוצפנות. קבוצת ההאקרים BlackMeta לקחה אחריות על מתקפות ה-DDoS שהשביתו את האתר תוך שהיא מותחת ביקורת חריפה על ארצות הברית ותמיכתה בישראל: "תארו לעצמכם את האנשים בסודן ובעזה"
שרון בירקמן |  1
האקר-אילוסטרציה (צילום אילוסטרציה AI)
מתקפת סייבר נרחבת על ארכיון האינטרנט, מהארגונים הגדולים והחשובים בתחום התיעוד הדיגיטלי שהוקם במטרה לשמר ולשמר את ההיסטוריה הדיגיטלית של האנושות, הובילה לחשיפת הפרטים של 31 מיליון משתמשים. האירוע נחשף לראשונה אתמול באתר הארגון. מבקרים באתר נתקלו בחלון קופץ מאת הפורצים שהצהיר על הפריצה.
בהודעה נכתב: "אי פעם הרגשתם שארכיון האינטרנט עומד על כרעי תרנגולת ותמיד על סף פרצת אבטחה הרסנית? עכשיו זה קרה. ניפגש ב-HIBP עם 31 מיליון מכם!" HIBP  הוא אתר "?Have I Been Pwned", בו ניתן לבדוק אם פרטים אישיים נחשפו במתקפות סייבר. מייסד HIBP אישר כי קיבל מהפורצים את מסד הנתונים של הארכיון ובו פרטי אימות של המשתמשים, כולל כתובות דוא"ל, שמות משתמשים, סיסמאות מוצפנות ונתונים נוספים.

הפריצה, שהתבצעה ככל הנראה בסוף ספטמבר 2024, פורסמה לציבור רק לאחר מתקפת DDoS נוספת על האתר ביום רביעי (מתקפת DDoS נוספת התרחשה בחודש מאי), שהביאה להשבתתו החלקית. על פי דיווח של The Verge, חשבון טוויטר בשם @Sn_darkmeta הפועל בשם קבוצת ההאקרים BlackMeta, לקח אחריות על שתי מתקפות ה-DDoS על הארכיון. "ארכיון האינטרנט מותקף כי הוא שייך לארצות הברית, וכפי שכולנו יודעים, הממשלה המזעזעת והצבועה הזו תומכת ברצח העם שמבצעת מדינת הטרור 'ישראל'", צייץ החשבון. "אתם מוחים ובוכים רק בגלל שאתם לא יכולים ליהנות משירות חינמי. תארו לעצמכם את האנשים בסודן ובעזה, מיליונים עוברים רצח עם ואתם רק חבורה של טיפשים שקוראים על האירועים האלה".
ברוסטר קאהל, מייסד ארכיון האינטרנט, הודיע ברשת החברתית X, כי הארגון פועל לשיקום המערכות.
ארכיון האינטרנט הוא עמותה ללא כוונת רווח העוסקת בדיגיטציה, תיעוד והנגשה; הפרויקט מתמודד עם תביעות זכויות יוצרים בגין פרויקטים שונים שיזם: בחודש שעבר הארכיון הפסיד בתביעת זכויות יוצרים שניהל מ-2020 מול הוצאות הספרים בגין פרויקט "הספרייה הלאומית לשעת חירום" (NEL), שאיפשר גישה ציבורית לספרים כשהספריות הציבוריות היו סגורות בשל מגפת הקורונה; תביעות נוספות כנגד הפרויקט כוללות תביעה מצד חברות מוזיקה על דיגיטציה של יצירות מוזיקליות, שעלולה לחייב אותו בפיצויים של עד 400 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם זה נכון זה הנמוך של הנמוך (ל"ת)
    ציוני אמיתי 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור