דיגיטל וטק

נגד הונאות: ענקית הטכנולוגיה משתפת פעולה עם ענקיות הבנקאות

מטא הודיעה על מה שהיא מכנה "הסכם שיתוף מידע ראשון מסוגו" עם בנקים בבריטניה, במטרה להיאבק בהתפשטות ההונאות ברשתות החברתיות. ענקית הפינטק רבולוט: "צעדים קטנים מדי"
שרון בירקמן | 
מטא (צילום shutterstock)
מטא הודיעה על הרחבתו של שיתוף פעולה חדשני עם בנקים במטרה להגן על הציבור מפני הונאות. תוכנית Fraud Intelligence Reciprocal Exchange (FIRE), תאפשר לבנקים קמעונאיים לשתף מידע על איומים עם ענקית המדיה החברתית, כך שתוכל לנקוט בפעולות ממוקדות כדי להסיר חשבונות המפיצים הונאות ומרמות.
על פי מטא, FIRE כבר נבחנה על ידי הבנקים NatWest ומטרו בנק במשך ששת חודשים האחרונים. הפיילוט איפשר לחברה להסיר כעשרים אלף חשבונות שנוהלו על ידי נוכלים, כחלק מהונאת כרטיסי הופעות גדולה שנועדה לפגוע במשתמשים בארצות הברית ובבריטניה. החברה ציינה כי המידע שהתקבל יסייע בנוסף לחזק את יכולות זיהוי ההונאות שלה בעתיד.

ממחקר שפורסם בשבוע שעבר על ידי מכון Social Market Foundation (SMF) עלה כי למעלה מעשרה מיליון האזרחי בריטניה נפלו קורבן להונאה מאז 2021, עם הפסדים כלכליים המוערכים ב-16 מיליארד ליש"ט (כ-21 מיליארד דולר).
יוזמת FIRE מגיעה לאחר שכבר בשנת 2023 חתמו חברות טכנולוגיה מובילות על ההסכם הוולונטרי Online Fraud Charter בו לקחו על עצמן לצמצם את הסיכון להונאות ולניצול פיננסי של אזרחי בריטניה בפלטפורמות שלהן.
בפברואר האחרון פרסמה ענקית הפינטק רבולוט מחקר לפיו 60% מההונאות שדווחו לה בשנת 2023 מקורן בפלטפורמות בבעלות מטא, כמו אינסטגרם – ורובן היו הונאות השקעה. ברבולוט מתחו ביקורת חריפה על היוזמה המשותפת, שבה הפלטפורמות החברתיות אינן לוקחות חלק בפיצוי הנפגעים. "אלו צעדים קטנים מדי, בזמן שהתעשייה זקוקה לצעדי ענק", אמר ראש תחום הפשיעה הפיננסית ברבולוט. "הפלטפורמות האלו לא נושאות באחריות לפיצוי הנפגעים [...] הקורבנות והבנקים הם שנושאים בסופו של דבר בעלויות. אנחנו צריכים להיות קו ההגנה האחרון, ולא היחיד."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה