כסף וצרכנות

מתי היא תגיע? ענקית הפינטק רבולוט קיבלה קוד זיהוי מבנק ישראל

רבולוט מתחילה את דרכה בישראל: בנק ישראל מקצה לחברת הפינטק הבריטית קוד זיהוי ייחודי. ההשקה הרשמית עדיין לא נקבעה
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בנק ישראל הודיע היום (שלישי) על הקצאת קוד זיהוי ייחודי לחברת הפינטק והבנקאות הבריטית רבולוט (Revolut). מהלך זה מסמן את התחלת תהליך החיבור של רבולוט למערכת התשלומים הישראלית. קוד הזיהוי הוא שלב מרכזי בהשתלבות החברה בשוק התשלומים המקומי, עם זאת, עדיין לא ברור מתי היא תתחיל את פעילותה בישראל.
קוד זיהוי ("קוד בנק") ניתן לכל גוף פיננסי כחלק מהתהליך להכרה והשתלבות במערכת התשלומים. הקוד מאפשר לגופים שמקבלים אותו להקצות מספרי חשבון ללקוחותיהם ולבצע פעולות פיננסיות. 
הקצאת קוד הזיהוי היא חלק ממהלך רחב היקף בהובלת בנק ישראל לעידוד תחרות וחדשנות בשוק התשלומים ולהנגשת שירותים פיננסיים לציבור הרחב. המהלך צפוי להוביל להגברת התחרות ולהוזלת עלויות לצרכן, תוך פתיחת דלתות לשחקנים חדשים עם פתרונות חדשניים בתחום התשלומים.

אתמול הודיע בנק ישראל על כך ששלושה גופים ישראליים חדשים החלו לפעול בשוק התשלומים המקומי.
רבולוט היא החברה הגלובלית השנייה שמקבלת קוד זיהוי בישראל, אחרי חברת ריווייר (Rewire) הישראלית, שקיבלה את הקוד באפריל השנה.
עודד סלומי, מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה: "הצעדים שבנק ישראל הוביל יצרו הזדמנויות לפינטקים גלובליים וחברות מתחומים שונים לרצות לפעול בישראל בתחום התשלומים, תוך מעטפת וליווי רגולטורי לתהליך הגישה. צעדים אלו יקדמו את התחרות במערכת הפיננסית, ויתרמו לשיפור השירות והוזלת העלויות.  בנק ישראל ימשיך לפתח את שוק התשלומים בישראל ולפעול לטובת פתיחת הגישה למערכות תשלומים מבוקרות ע"י שחקנים חוץ בנקאיים." 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה