דיגיטל וטק

ענקית הבינה המלאכותית גייסה 6.6 מיליארד, השווי טיפס ל-157 מיליארד

OpenAi השלימה בהצלחה סבב גיוס של 6.6 מיליארד דולר. החברה תגדיל את יכולות המחשוב שלה על מנת לאמן מודלים חדשים של בינה מלאכותית. בסבב לקחו חלק חברות טכנולוגיה נוספות. "נוכל למצות את הפוטנציאל המלא של הטכנולוגיה הזו", נמסר מהחברה
שרון בירקמן | 
OpenAI (צילום shutterstock)
חברת הבינה המלאכותית OpenAI, החברה שמאחורי ChatGPT, הודיעה על סגירת סבב הגיוס עליו הודיעה לפני כחודש בהובלת Thrive Capital. בסבב לקחו חלק חברות טכנולוגיה נוספות כמו מיקרוסופט ואנבידיה. מובילת סבב הגיוס, Thrive Capital, תשקיע מיליארד דולר בחברת הבינה המלאכותית. הסכום שגויס עומד על 6.6 מיליארד דולר. החברה, המשרתת מעל 250 מיליון משתמשים שבועיים באמצעות הבוט ChatGPT, הגיעה לשווי של 157 מיליארד דולר.
הגיוס המוצלח ישמש להרחבת מערך הכלים ולהגדלת יכולות המיחשוב שלה, הזקוקות לשדרוג משמעותי על מנת לאמן מודלים חדשים של בינה מלאכותית. זאת, במטרה להתקדם לקראת השגת בינה כללית מלאכותית (AGI). בהודעה רשמית מסרה החברה: "המימון החדש יאפשר לנו להעמיק את ההובלה במחקר בינה מלאכותית מתקדם, להגדיל את כושר המחשוב ולהמשיך לפתח כלים שמסייעים לאנשים לפתור בעיות מורכבות".

בחודש אוגוסט הודיעו OpenAI והמתחרה אנתרופיק כי יאפשרו לממשל האמריקאי לבדוק את המודלים שלהן. בהודעה בנושא מסרה החברה: "על ידי שיתוף פעולה עם שותפים מרכזיים, נוכל למצות את הפוטנציאל המלא של הטכנולוגיה הזו". 
החברה לא התייחסה בהודעותיה למעבר למודל עסקי למטרות רווח. 
בשבוע שעבר הודיעה אפל כי היא פורשת מסבב הגיוס של OpenAI. במקביל, סופטבנק הודיעה כי תשקיע בחברה במסגרת הסבב 500 מיליון דולר באמצעות קרן ויז'ן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה