דיגיטל וטק

הבכירה בטיקטוק ישראל בריאיון: כך תיצרו תוכן ויראלי שימשוך לקוחות

איך יוצרים תוכן שימשוך את הקהל? מה חשוב לזכור כשמייצרים סרטון, ומה הקהל הישראלי באמת רוצה לראות? אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל, חושפת את הסודות להצלחה מסחררת בפלטפורמה הכי חמה בעולם, ואיך עושים את זה נכון עבור העסק שלכם | ריאיון חג
רפאל בן זקרי | 
אנה פלקין (צילום תומר פולטין)
מוקדם יותר החודש, קיימה טיקטוק ישראל את אירוע האי-קומרס השנתי שלה, Ecommerce on TikTok, במטרה להציג כיצד מותגים יכולים להפיק תועלת מהפלטפורמה לקראת עונת הקניות המתקרבת. בראיון חג ל-ice, אנה פלקין, מנכ"לית טיקטוק ישראל, חושפת טיפים לעסקים המפרסמים בטיקטוק, מספרת על האופן שבו הצרכן הישראלי מגיב לפרסום בפלטפורמה, על הדרכים שבהן טיקטוק מקדמת עסקים מקומיים ועל הכלים החדשים שמציעה החברה כדי למדוד את האפקטיביות של קמפיינים.
כשפלקין נשאלת על אופי הצרכן הישראלי מול השווקים הבינלאומיים, התגובה שלה מיידית וברורה: "הקהל הישראלי הוא לא פראייר," היא מדגישה, ומתארת את החדות והאינטליגנציה שמאפיינת את הצרכן המקומי. "בנוגע לאופי התגובה שלו אל מול הקהל הבינלאומי, אנו רואים ששני הקהלים מגיבים לפרסום בטיקטוק בצורה מאוד חיובית כאשר התוכן 'מתנהג ונראה' כמו טיקטוק," היא מוסיפה, ועוברת לתאר כיצד מתנהג ונראה סרטון כזה: "בטיקטוק, לא מספיק להציג את המוצר או השירות, כי אנשים ירצו לדפדף את הסרטון. אנחנו ממליצים תמיד לעסקים ומותגים לייצר תוכן מהנה עם ערך מוסף, שהקהל ירצה לצפות בו ולצרוך אותו. כשהתוכן כזה, כלומר אותנטי ומעשיר, הקהל שלנו מאוד מעורב, וזה חוצה שווקים ומדינות."
מה שמיוחד בקהל הישראלי, על פי פלקין, הוא האופן שבו הוא מגיב לתכנים שמתייחסים לשפה ולתרבות המקומית. בעוד שישראלים נהנים מתכנים בינלאומיים המועלים לפלטפורמה, יש חשיבות מכרעת לתוכן שמדבר בשפתם ונוגע בהלך הרוח המקומי. "כשמדברים בעברית ונשענים על מה שקורה בארץ – בין אם זה שיח, סאונד, טרנד או הלך רוח – זה מרגיש לישראלים יותר קרוב ואותנטי," היא מסבירה, ומסכמת: "זה יכול גם להביא לתוצאות טובות יותר מתכנים וסרטונים שמצליחים בשווקים אחרים."
הנתונים המוצגים על ידי פלקין רק מחזקים את דבריה: 44% ממשתמשי טיקטוק בעולם מצפים שתוכן ממותג יהיה מהנה ומבדר, ו-37% מהם העידו שרכשו מוצר מיד אחרי שצפו בו בטיקטוק. "אלו נתונים מדהימים שמראים עד כמה כמשווק חשוב לפגוש את הקהל שלך איפה שהוא נמצא באמת – בטיקטוק," היא מסכמת, "ולהתאים את עצמך לאותה הסביבה, או לפחות לשתף פעולה עם יוצר תוכן שחי ונושם את אותה הפלטפורמה."
פלקין לא מסתירה את שביעות רצונה כשמדברים על הרחבת הפעילות של מותגים מקומיים בפלטפורמה. "אנחנו עובדים כל הזמן על יצירת פתרונות ודרכים חדשות עבור מותגים כדי שיצליחו בפלטפורמה ויגיעו לקהל שלהם," היא מסבירה, ומוסיפה: "טיקטוק מציעה שלל כלי מדידה, אופטימיזציה ומעקב אחר מעורבות בתוכן שמותגים מעלים, כדי לעזור להם להבין איפה הקהל שלהם מתחבר אליהם ומה עובד להם טוב יותר בפעילותם בפלטפורמה."
פלקין מדגישה את חשיבות העבודה הצמודה עם עסקים, ומסבירה כי טיקטוק מסייעת למותגים להתאים את המסרים השיווקיים שלהם לפלטפורמה הדינמית והייחודית. "אחד הדברים המעניינים שאנחנו עושים בארץ כדי לסייע למותגים לחזק את הנוכחות השיווקית שלהם בפלטפורמה הוא 'מחנה האימונים לסטארטאפים' של TikTok for Startups, שמטרתו לסייע לסטארטאפים ישראליים לבסס את הנוכחות שלהם בטיקטוק. אחת לרבעון, בטיקטוק בוחרים מבין מאות מועמדים את החברות עם הפוטנציאל הרב ביותר לשגשג בפלטפורמה ומעבירים אותן 'סדרת אימונים' על בסיס שבועי," היא מספרת.
התוכנית, שמותאמת במיוחד לשוק הישראלי, נועדה לעזור לסטארטאפים לא רק ללמוד איך לייצר תוכן נכון, אלא גם להבין כיצד להישמע ולחזק את הקשר עם קהל היעד שלהם. פלקין מתארת את ההתלהבות מצד המשתתפים בתוכנית: "זה מדהים לראות איך הן מוצאות את הקול והקהל שלהן בפלטפורמה ומגיעות לתוצאות שלא חלמו עליהן."
כשפלקין נשאלת על האפקטיביות של פרסום בטיקטוק בהשוואה לשיטות פרסום מסורתיות, היא מתארת את השינוי הדרמטי שהביאה טיקטוק לעולם הפרסום: "בעבר, פרסומת הייתה מה שמפריע לך לצרוך את התוכן שאתה רוצה לראות. כיום, טיקטוק שינתה את האופן שבו פרסומות נראות והאופן בו מותגים מגיעים לצרכנים." לדבריה, בטיקטוק הפרסומת כבר לא נתפסת כמעמסה שהמשתמשים מחכים לדלג עליה, אלא הופכת להיות חלק בלתי נפרד מהתוכן. "הפרסומת היא התוכן שרוצים לראות. באמצעות השתלבות בשיח הקיים, חיבור לקהילה, אימוץ של טרנדים ושיתופי פעולה עם יוצרים, פרסומות ומודעות מצליחות להניע את הצופים ולעורר עניין ומעורבות גבוהה."
פלקין ממשיכה ומביאה נתונים מרשימים שממחישים את עוצמת המעורבות שמותגים יכולים להשיג באמצעות טיקטוק: "אחד מכל ארבעה משתמשי טיקטוק ברחבי העולם אמרו שהם חוקרים מוצר, או אפילו מבצעים רכישה לאחר צפייה בטיקטוק." לדבריה, בשיטות הפרסום הרגילות, כמו שימוש בבאנר, מודעה, או פרסומת בטלוויזיה, אלו נתונים שרק ניתן לחלום עליהם: "אלו לא נתונים שאנחנו מכירים בשיטות הפרסום המסורתיות, ואנחנו מברכים על כך."
כשמדובר במדידת אפקטיביות של קמפיינים, טיקטוק מציעה למותגים לא רק כלים מתקדמים אלא גם גישה חדשה לניהול הפרסום שלהם. פלקין מסבירה: "לרשות מפרסמים בטיקטוק יש את TikTok Ads Manager – ממשק שמאפשר לשלוט בפרסום קמפיינים, בהגעה לקהל, ביצירת תוכן, בחלוקת התקציב וכן לעקוב אחר תוצאות של קמפיינים ולנתח אותן."
פלקין מתייחסת להשקות האחרונות של החברה, הכוללות כלים חדשים לייעול התהליך היצירתי ולשיפור הגעת המותגים לקהלים: "טיקטוק הכריזה בחודש מאי האחרון על השקת כלי מדידה וקריאייטיב שיפרסו בהדרגה בעת הקרובה. כלים אלו נועדו להוביל לתוצאות מדידות טובות יותר." הבולטים שבהם הם TikTok Symphony, חבילת Creative AI, שנועדה לעזור למשווקים להרחיב את פיתוח התוכן, היצירתיות והפרודוקטיביות שלהם בטיקטוק באמצעות בינה מלאכותית, ו-TikTok Shop, מוצר ייעודי לתעשיית האיקומרס שמוטמע בתוך טיקטוק, ומוביל צרכנים מגילוי והשראה לרכישה בנקודת מגע אחת. היא מדגישה: "טיקטוק שופ ממנף את הכוח המאסיבי להנעה לרכישה שהיינו עדים לו עם תנועת ה-'TikTok Made Me Buy it' והופך אותו למוצר עם מתודולוגיית עבודה סדורה. ממש חנות של המותג שלכם בתוך טיקטוק."
אחת מהדעות הרווחות בקרב חלק מהציבור לגבי טיקטוק היא שמדובר בפלטפורמה שמיועדת בעיקר לצעירים, ולכן קהל היעד די מצומצם. אך פלקין מפריכה את התפיסה הזו, ומסבירה שדווקא אחד מהיתרונות הגדולים של טיקטוק הוא המגוון הרחב של קהל המשתמשים: "טיקטוק נוגעת בכל תחומי החיים של כולם, והיא משקפת את מה שקורה בעולם האמיתי. חברי הקהילה יוצרים, משתפים ומדברים על הדברים שקורים להם בחיים ומעסיקים אותם."
"כל עסק יכול למצוא את הנישה שלו ולהתחבר למה שקורה בטיקטוק בשלל ורטיקלים – בין חנויות והוצאות ספרים בבוקטוק, דרך מותגי ביגוד, הלבשה ואיפור בפאשןטוק וביוטיטוק, ועד לסופרמרקטים ומסעדות בפודטוק," אומרת פלקין, ומסכמת: "לכולם יש מקום אצלנו." פלקין מתייחסת לדוגמאות חיות שמדגימות את עוצמת המעורבות של הקהילה בטיקטוק. אחד המקרים הבולטים הוא טרנד סלט המלפפונים של היוצר הקנדי לוגן מופיט, שגרם למחסור במלפפונים באיסלנד. "הקהילה בטיקטוק תוססת ויכולה לגרום למחסורים, אפילו בינלאומיים, במוצרים שהיא אוהבת."
לדבריה, השינוי בפרופיל המשתמשים בטיקטוק התרחש בשנים האחרונות, כאשר הפלטפורמה עברה כברת דרך כדי להגיע לקהלים מגוונים יותר. "בשנים האחרונות טיקטוק עברה כברת דרך ארוכה בדרך לקהל מגוון עם חתך גילאים רחב. כולם שם – מאמנים דרך פוליטיקאים, מצעירים ועד מבוגרים," היא מציינת. מה שמיוחד בטיקטוק, לדבריה, הוא ש"הפיד של כל אחד הוא פרסונלי ומותאם ספציפית אליו ולדברים שמעניינים אותו ורלוונטיים עבורו – כך שאם אתם פועלים נכון ומבינים את הפלטפורמה והמשתמשים, התוכן שלכם יהדהד בקרב קהל היעד שהנושא מעניין אותו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה