דיגיטל וטק

אפל חוטפת אש: מה המבקרים לא אהבו באייפון 16?

האירוע האחרון של אפל לא הצליח להרשים את כל חובבי הטכנולוגיה. במקום חידושים מפתיעים, אפל חזרה שוב על אותם נושאים, כולל דגש חוזר על טכנולוגיות AI ומסגרת הטיטניום המוכרת. האם החברה איבדה את הקסם שלה?
רפאל בן זקרי | 
אייפון 16 (צילום צילום מסך, אפל)
אירוע החשיפה של אפל לאייפון 16, שהתקיים ביום שני, זכה לביקורות מעורבות מצד חובבי הטכנולוגיה, כאשר חלק מהם טוענים שהיה זה אחד האירועים המשעממים ביותר שהציגה החברה. במאמר דעה שפורסם ב-PhoneArena, מתאר מרטין פיליפוב את האירוע ככזה שהיה רחוק מלהרשים, ולדבריו, היה זה שידור חוזר של תכנים שכבר הוצגו בכנס המפתחים WWDC שנערך מוקדם יותר השנה.
פיליפוב מציין כי חלק גדול מהזמן באירוע הוקדש לדיבורים על טכנולוגיות ה-AI של אפל, נושא שכבר נדון בהרחבה בכנס המפתחים. לדבריו, במקום להתמקד בחידושים מרגשים ומפתיעים, אפל בחרה לחזור על אותם נושאים, ובכך יצרה תחושת דז'ה וו מאכזבת עבור הקהל שציפה ליותר. גם הצגת האייפון 16 פרו, שנחשב לדגם המוביל של החברה, לא הצליחה לעורר התלהבות, כאשר החברה הדגישה את השימוש באותו מסגרת טיטניום שהוצגה כבר בשנה שעברה.
מעבר לכך, פיליפוב מתייחס לבחירה של אפל להמשיך במתכונת של אירועים מוקלטים מראש, כפי שנהוג מאז שנת 2020, וטוען כי הדבר תרם לתחושת חוסר החיות והספונטניות של האירוע. בעוד שהפורמט המוקלט מספק הצגה חלקה ומלוטשת יותר, הוא גם יוצר חוויה פחות מרגשת עבור הצופים, ובמיוחד עבור העיתונאים שהוזמנו לאירוע וחוו בפועל שידור חוזר של תכנים מוכרים.
בסיכום מאמרו, פיליפוב מציין כי אפל זקוקה בדחיפות לחזור ולהמציא את עצמה מחדש אם היא רוצה לשמור על מעמדה כמובילה בתעשיית הטכנולוגיה. הוא מעלה את השאלה האם החברה איבדה את ה"קסם" שאפיין את האירועים שלה בעבר, ותוהה האם יש מקום לצפות לחדשנות אמיתית באירועים הבאים. לפי פיליפוב, ככל שהקהל ימשיך לצפות ליותר, אפל תצטרך למצוא דרכים להחזיר את ההתרגשות למוצריה ולמצגותיה, אחרת היא עלולה לאבד את מעמדה הייחודי בשוק.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה