דיגיטל וטק

סטארטאפ עם 10 עובדים ששווה חמישה מיליארד דולר יקים מרכז בישראל

הסטארטאפ החדש של הישראלי איליה סוצקבר, מייסד-שותף והמדען הראשי לשעבר של OpenAI, גייס מיליארד דולר במזומן לפיתוח מערכות אינטליגנציה מלאכותית בטוחה; הערכות: שווי החברה, שהוקמה בחודש יוני ומונה כרגע עשרה עובדים, כבר עומד על חמישה מיליארד דולר; החברה צפויה להקים צוות בישראל
שרון בירקמן |  1
אילוסטרציה AI
הסטארטאפ החדש Safe Superintelligence (SSI) שנוסד בחודש יוני על ידי איליה סוצקבר, מייסד-שותף והמדען הראשי לשעבר של OpenAI, גייס מיליארד דולר לפיתוח מערכות אינטליגנציה מלאכותית בטוחה ש"יתעלו על יכולות האדם", כך אמרו נציגי החברה לסוכנות הידיעות רויטרס. 
בין המשקיעים הבולטים: קרנות ההון סיכון אנדרסן הורוביץ, סקוויה קפיטל, DST גלובל ו-SV אנג'ל, כמו גם NFDG, שותפות השקעה בראשות נאת פרידמן ודניאל גרוס, מנכ"ל SSI.
החברה, המונה כיום עשרה עובדים בלבד, מתכננת להשתמש בכספים לרכישת מיחשוב ולהעסקת מה שבחברה הגדירו כ"כישרונות מובילים". SSI מתמקדת כעת בגיוס אנשים שיתאימו לתרבות הארגונית שלה. לדברי מנכ"ל החברה, הם מקדישים שעות רבות להערכת האם למועמדים יש "אופי טוב" ומחפשים אנשים בעלי יכולות יוצאות דופן ולא רק תעודות וניסיון בתחום.
החברה תתמקד בבניית צוות קטן ואמין של חוקרים ומהנדסים, שיהיה פרוס בין פאלו אלטו, קליפורניה, ותל אביב, ישראל.

החברה לא חשפה את הערכת השווי שלה. מקורות הקרובים לנושא מסרו לסוכנות הידיעות כי שוויה עומד על 5 מיליארד דולר. "חשוב לנו להיות מוקפים במשקיעים שמבינים, מכבדים ותומכים במשימה שלנו, שהיא להגיע באופן ישיר לפיתוח אינטליגנציה מלאכותית בטוחה, ולהשקיע מספר שנים בפיתוח המוצר שלנו לפני שהוא יושק לשוק," אמר מנכ"ל החברה.
בטיחות בתחום הבינה המלאכותית מתמקדת במניעת נזקים שעלולים להיגרם כתוצאה משימוש שגוי באינטליגנציה מלאכותית ומטרתה לטפל בחשש ממערכות בינה מלאכותית שעלולות לפעול בניגוד לאינטרס האנושי.
SSI מתכננת לשתף פעולה עם ספקי ענן וחברות שבבים כדי לממן את צרכי כוח המחשוב שלה. סטארטאפים בתחום האינטליגנציה המלאכותית עובדים לעיתים קרובות עם ענקיות כמו מיקרוסופט ואנבידיה כדי לענות על צרכי התשתית שלהם.
סוצקבר (37) הוא מאנשי הטכנולוגיה המשפיעים ביותר בתחום הבינה המלאכותית. הוא הקים את SSI יחד עם דניאל גרוס, שהוביל יוזמות בינה מלאכותית באפל ועם דניאל לוי, חוקר לשעבר ב-OpenAI. הוא עזב את OpenAI על רקע חילוקי דעות בנוגע לבטיחות הבינה המלאכותית שהחברה מפתחת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בינה מלכותית סכנה עולמית
    אריאל 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבינה המלכותית זאת תיהיה ביום מין הימים קץ העולם לא סתם כל הסרטים שאנחנו רואים הם באמת אכן מתקיימים כדוגמה משפחת סימפסון והיה עוד סרט שבינה מלכותית השתלטה על העולם לא סתם כל זה קורה העתיד הזה בסוף יפגע בכולנו
    סגור