דיגיטל וטק

אילון מאסק בשירות נאס"א: מי יחלץ את האסטרונאוטים ה"אבודים" בחלל?

נאס"א הודיעה על שינוי בצוות המשימה הקרוב לתחנת החלל הבינלאומית בעקבות בעיות טכניות בקפסולת הבואינג סטארליינר. ניק הייג ואלכסנדר גורבונוב צפויים להחליף את סוני ויליאמס ובוץ' ווילמור, שיישארו בתחנה. הקפסולה, שסובלת מתקלות חמורות, צפויה לחזור ריקה לכדור הארץ ב-6 בספטמבר

מערכת ice | 
חברת SpaceX בבעלות אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, flickr/ U.S. Air Force Academy)
סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה אמש (שישי) על שינוי משמעותי בצוות המשימה הקרובה לתחנת החלל הבינלאומית (ISS). ההחלטה התקבלה בעקבות בעיות טכניות בקפסולת הבואינג סטארליינר, אשר מקשות על חזרתם הבטוחה של שני אסטרונאוטים הנמצאים כעת בתחנה.
במסגרת השינויים, האסטרונאוטים ניק הייג מהסוכנות האמריקנית והקוסמונאוט הרוסי אלכסנדר גורבונוב צפויים להמריא בספטמבר לעבר ה-ISS בטיל של חברת SpaceX. המשימה המקורית, שנועדה לכלול את האסטרונאוטים סוני ויליאמס ובוץ' ווילמור, ששהו בתחנת החלל מאז יוני, סבלה מבעיות טכניות חמורות. נאס"א קבעה כי בטיחותם של ויליאמס ווילמור לא יכולה להתאפשר אם יחזרו לכדור הארץ בקפסולה הנוכחית, שסובלת מתקלות במנועי הדחף ודליפות הליום.

 
בשלב זה, האסטרונאוטיות זינה קארדמן וסטפני וילסון, שהיו אמורות להיות חלק מהמשימה בספטמבר, הוסרו מהטיסה. עם זאת, בכירי נאס"א הבטיחו כי הן תשובצנה במשימות עתידיות. ההחלטה לשנות את הצוות נבעה מהצורך להבטיח את החזרה הבטוחה ביותר לאסטרונאוטים הנוכחיים בתחנה, תוך הדגשה על ניסיון קודם בטיסות חלל.
האסטרונאוטית קארדמן, שנועדה לפקד על המשימה בחללית הדרגון, לא הייתה עדיין בחלל. לעומתה, וילסון, שכבר ביצעה שלוש משימות חלל, כולל לאחרונה בשנת 2010 במעבורת דיסקברי, שוהה מחוץ לכדור הארץ במשך 42 ימים בסך הכל. עבור ניק הייג, זו תהיה משימה שנייה בתחנת החלל, לאחר שבמשימתו הקודמת שהה 202 ימים ונתקל בתקלה במהלך שיגור חללית סויוז. גורבונוב, לעומתו, יטוס לראשונה לתחנת החלל הבינלאומית.
מאז פרישת צי המעבורות, ארצות הברית נסתמכה על חלליות רוסיות להובלת אסטרונאוטים לתחנה וממנה, עד שנכנסה לתמונה חברת SpaceX בשנת 2020. שיתוף הפעולה בין ארצות הברית לרוסיה נמשך, למרות המתיחות הפוליטית. בתוך כך, דון פטיט מנאס"א שוהה כבר בתחנת החלל, בעוד טרייסי דייסון צפויה לשוב לכדור הארץ בקפסולה רוסית.
ההחלטה של נאס"א לשתף פעולה עם חברות פרטיות כמו SpaceX נועדה לעודד תחרות ולספק לארה"ב אפשרויות מרובות להובלת אסטרונאוטים בעידן שלאחר המעבורות. קפסולת הבואינג סטארליינר, שתשוב לכדור הארץ ריקה ב-6 בספטמבר, תוכננה לנחיתה במדבר ניו מקסיקו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה