דיגיטל וטק

תקועים בחלל: נאס"א קבעה תאריך חילוץ מפתיע לאסטרונאוטים

לאחר יותר כחודשיים חודשים בתחנת החלל הבינלאומית, נאס"א הודיע כי תחזיר את האסטרונאוטים וילמור וויליאמס בפברואר 2025. מה הוביל להחלטה להחזירם באמצעות חללית Crew Dragon של SpaceX במקום ה-Starliner של בואינג? כל הפרטים על הדרמה בחלל
רפאל בן זקרי | 
חללית Starliner של בואינג (צילום NASA)
לאחר שהות ממושכת של יותר מחודשיים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS), החליטה נאס"א כי האסטרונאוטים בארי וילמור וסוניטה וויליאמס יחזרו לכדור הארץ בפברואר 2025 באמצעות חללית Crew Dragon של SpaceX. השניים הגיעו לתחנה ביוני 2024 על גבי חללית ה-Boeing Starliner, אולם בעקבות בדיקות מקיפות ולאחר דיונים רבים, החליטה נאס"א להחזיר את החללית לכדור הארץ ללא הצוות, בשל חוסר ודאות בנוגע לביצועי המנועים שלה.
ה-Starliner, שפותחה על ידי בואינג במסגרת תוכנית הצוות המסחרי של נאס"א, התמודדה עם בעיות טכניות מורכבות, במיוחד במנועים שאחראים על ההתנתקות והחזרה לאטמוספירה. בעקבות הקושי לנבא את ביצועי המנועים במצבי לחץ, בחרה נאס"א לא לקחת סיכונים מיותרים ולהחזיר את האסטרונאוטים באמצעות חללית Dragon של SpaceX. ההחלטה להחזיר את החללית ללא צוות התקבלה לאחר הערכות סיכונים מקיפות, מתוך דאגה לשלומם של האסטרונאוטים.
בשל החלטה זו, צוות Crew-9 של SpaceX, שתוכנן לשאת ארבעה אנשי צוות, יכיל כעת רק שניים, כדי לפנות מקום לוילמור וויליאמס במהלך טיסת החזרה שלהם. התוכנית המקורית כללה טיסה קצרה של כשבוע בלבד, אך בשל בעיות המנועים, שהותם בתחנה תוארכה לכדי שמונה חודשים. כעת, השניים יזכו לשוב הביתה עם חליפת חלל ייעודית שתועבר להם באמצעות ה-Dragon במיוחד עבורם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה