דיגיטל וטק

מעצר מייסד טלגרם: מי עומד מאחורי מתקפות הסייבר בצרפת?

מעצרו של פאבל דורוב בצרפת מוביל לגל של מתקפות סייבר על אתרי ממשל ומוסדות בצרפת. קבוצות האקרים מרחבי העולם, כולל רוסיה ומלזיה, השביתו אתרים בתגובה למעצר. האם המעצר המשפטי ישפיע על המצב הביטחוני הדיגיטלי של צרפת? כל הפרטים על ההשלכות

רפאל בן זקרי | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
מעצרו של מייסד טלגרם, פאבל דורוב, בסוף השבוע בצרפת ממשיך לעורר הדים ברחבי העולם. לאחר העלייה במספר ההורדות של אפליקציית המסרים המיידיים, כעת, המעצר מעורר גם גל של מתקפות סייבר על אתרי ממשל צרפתיים, זאת בתגובה למעצרו. דורוב, שנעצר בנמל התעופה לה בורז'ה שבצפון פריז, חשוד במעורבות בפעילויות לא חוקיות כמו הלבנת הון, סחר בסמים ותמיכה בטרור באמצעות הפלטפורמה שלו.
מתקפות ה-DDoS, בהן היו מעורבים קבוצות האקרים ממדינות שונות, השביתו את פעילותם של מספר אתרי אינטרנט, כולל אתר השירותים הציבוריים של ממשלת צרפת ואתרי עיתונים ואיגודים מקצועיים. חלק מההתקפות נעשו על ידי קבוצות האקרים רוסיות, בעוד שקבוצות אחרות, כמו RipperSec המבוססת במלזיה, הצטרפו למאמץ ותקפו מוסדות חינוך בצרפת.

יודגש כי עד כה עד כה לא הוגשו נגד דורוב כתבי אישום רשמיים. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התייחס גם הוא למעצר והבהיר כי מדובר בחקירה משפטית מתמשכת ולא בהחלטה פוליטית, תוך הדגשה שהחירויות במדינה נשמרות במסגרת החוק. כזכור, גם מטבע הקריפטו של טלגרם הגיב למעצר בירידה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה