דיגיטל וטק

שיאומי חוזרת לזירת השבבים: מי צריכות לחשוש?

דיווחים חדשים חושפים ששיאומי עובדת על שבב מותאם אישית לסמארטפונים שיתחרה בשבבים המובילים מהשנים האחרונות. האם השבב החדש, הצפוי להיות מושק ב-2025, יסמן את חזרתה של שיאומי לתחום, ואיך הוא ישפיע על ביצועי המכשירים הבאים שלה?
רפאל בן זקרי |  1
שיאומי לוגו (צילום Shutterstock)
דיווחים חדשים מצביעים על כך שיצרנית הטלפונים הסינית שיאומי עובדת על שבב מותאם אישית לסמארטפונים, שעשוי להשתוות לביצועים של השבבים המובילים משנת 2022, כמו ה-Snapdragon 8 Gen 1. השבב, אשר מבוסס ככל הנראה על תהליך ייצור 4 ננומטר מהדור השני של TSMC, צפוי להיות מוצג במחצית הראשונה של 2025.
הדיווחים מציינים גם כי חברת השבבים הסינית Unisoc תספק את מודם ה-5G לשבב החדש. אם אכן השמועות נכונות, מדובר בשובה של שיאומי לזירת השבבים המותאמים אישית, לאחר שנטשה את המאמץ הזה ב-2018 לאחר השקת ה-Surge S1 בשנת 2017, ששולב במכשיר Mi 5C. מאז, שיאומי התמקדה בפיתוח שבבים קטנים יותר המיועדים לניהול אנרגיה, סוללה, טעינה ועיבוד תמונה, שנמצאים כיום במכשירי הדגל שלה.
בהתחשב במתיחות הגוברת בין סין לארצות הברית, ייתכן ששיאומי תעדיף לפתח שבבים מותאמים אישית כדי להגן על עצמה מהגבלות פוטנציאליות על אספקת שבבים מצד חברות כמו Qualcomm ו-MediaTek. כעת נותר לראות כיצד ייראה השבב החדש של שיאומי. סביר להניח שהוא יתבסס על טכנולוגיות CPU ו-GPU מוכנות מראש מבית ARM, בדומה לגישתה של MediaTek, אך יהיה מעניין לראות אילו שיפורים יביא בתחומים כמו מצלמות, בינה מלאכותית ומולטימדיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנה רעיון!
    אנצי!!!! 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ששיומי יפתחו אנטי וירוס טוב ויעיל נגד האקרים.זה בדיוק מה שחסר לגולשים!
    סגור