דיגיטל וטק

ג'יי פי מורגן חושף: עסקת הענק של OpenAI - זה הפיתוח החדש שלה

בהנהגתו של סם אלטמן חברת הבינה המלאכותית OpenAI, הפכה לשחקן מרכזי שוק הטכנולוגיה העולמי. כעת,  אנליסטים בבנק ג'יי פי מורגן, חושפים שהחברה חתמה על חוזה עם יצרנית השבבים האמריקאית בורדקום, לצורך פיתוח מוצר חדש | כל הפרטים
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
חברת הבינה המלאכותית OpenAI, נכנסה לראשונה לחיינו בזכות הצ'אטבוט שפיתחה ChatGPT מה שהביא לתחילתו של הטירוף סביב טכנולוגיית הבינה המלאכותית ברחבי העולם. מאז, החברה הספיקה להשיק תוכנות נוספות בהן גם מנוע חיפוש חדש ולחתום על הסכמים עם חברות גדולות בשוק בהן אפל ומיקרוסופט. כעת לפי דיווח של בנק ג'יי פי מורגן, נראה מסתמן שהחברה בדרך לחתימה על עסקה נוספת. 
מסתמן ש-OpenAI מקיימת שיחות עם יצרנית השבבים האמריקאית ברודקום, על פיתוח שבב חדש עבור מרכזי נתונים של בינה מלאכותית. ברודקום, כבר מחזיקה בכמה חוזים עם חברות גדולות בשוק בהן מטא, גוגל ו-ByteDance ונראה שיא פועלת להרחיב את הנוכחות שלה בשוק הבינה המלאכותית. אנליסטים בג'יי פי מורגן,  סבורים כי יש לקוח נוסף בקנה שעדיין לא נחשף.
ברודקום, נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 770 מיליארד דולר ומתחילת השנה, מניית החברה זינקה ב-50%. בהמשך לכך, בג'יי פי מורגן מעלים את הדירוג של מניית ברודקום ומעניקים לה מחיר יעד אשר עומד על 200 דולר. 
האנליסטים של הבנק, התייחסו לנושא כתבו כי: "ההנהלה דיברה לאחרונה על הזדמנות של יותר מ-150 מיליארד דולר בתחום השבבים לבינה מלאכותית ב-5 השנים הבאות ואנו מאמינים שהזכיות בחוזה לפיתוח השבבים עם OpenAI ולקוח חמישי יהיו תורמים משמעותיים, אנו מאמינים שהצוות נשאר במסלול להניע הכנסות של יותר מ-12 מיליארד דולר מבינה מלאכותית השנה ויותר מ-16 מיליארד דולר בשנה הבאה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה