דיגיטל וטק

אפל נכנעת ללחצים: עדכון למשתמשי האייפון והאייפד - מה חדש?

לאחר שאפל הצליחה במשך שנים לשמור על הגן הסגור שלה בתחום האפליקציות בטענה שכך היא מגנה על הפרטיות של לקוחותיה, לאחרונה המדיניות שלה התערערה. החברה יוצאת בצעד נוסף על מנת לעמוד בחוק השווקים הדיטיליים ומכריזה על עדכון תוכנה חדש
עידו מור | 
אייפון 16-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
במשך שנים אפל, הצליחה לשמור על המגבלה בתחום האפליקציות בקרב האקוסיסטם שלה שעשתה חיים קשים למפתחי האפליקציות. למרות שהחברה ספגה ביקורת רבה נגד המהלך, אך כל זה לא הצליח להזיז את אפל מעמדתה שטענה שהיא נוקטת במדיניות הזו בשל בטיחות, פרטיות וחוויית משתמש של לקוחותיה. 
אבל בתחילת החודש, התרחשו כמה אירועים שערערו את המדיניות שהפכה לאחד המאפיינים של החברה. האחד היה כשמפתחת פורטנייט, אפיק גיימס, השיקה את חנות האפליקציות החלופית הראשונה לאייפון. בנוסף, ספוטיפיי החלה לספק לקוחותיה באירופה קישור לאתר בו יוכלו לבצע רכישת מינוי בתשלום, פעולה שלא יכלה לעשות קודם לכן.
נוסף על כך, אפל הודיעה למפתחים בארה"ב ובמדינות נוספות שתספק להם גישה ישירה לשבב התשלומים באייפון (NFC), מה שיאפשר להם להציע אלטרנטיבות ל־Apple Pay, שאותם גם יוכלו משתמשים להגדיר כברירת המחדל במקום זה שאפל מציעה.
אמש (חמישי), אפל הודיעה עדכון במערכת ההפעלה שלה iOS ו-iPadOS בשטחי האיחוד האירופי שייכנסו לתוקף עד סוף השנה. אחד השינויים הוא בבחירת הדפדפן, על פי העדכון, לקוחות אפל בשטחי האיחוד האירופי יקבלו הודעה שספארי (הדפדפן של אפל), מוגדר כדפדפן ברירת המחדל שלהם ושהדבר בר שינוי. כמו כן, מפתחי הדפדפנים יקבלו גישה לנתונים נוספים שלא היו זמינים להם עד כה. 
שינוי נוסף, מתמקד באפליקציות שעד היו מוגדרות כברירת מחדל. בעדכוני תוכנה עתידיים, יהיו ניתן להגדיר מחדש הגדרות ברירת מחדל לחיוג למספרי טלפון, שליחת הודעות, תרגום טקסט, ניווט, ניהול סיסמאות, מקלדות ומסנני ספאם לשיחות. בנוסף, לקוחות החברה באיחוד האירופי יוכלו למחוק חמש אפליקציות של אפל שהם לא יכלו עד כה למחוק בהן: ה-App Store, אפליקציית ההודעות, תמונות, המצלמה וספארי.
אפל לא עושה מהלכים אלו מבחירתה. מסורתית, היא שומרת בקנאות על הגישה למכשירים השונים שלה ואם זה היה תלוי בה המצב היה נשאר כמו שהוא. אך, היא מבצעת השינויים הללו על מנת לעמוד בדרישות של חוק השווקים הדיגיטליים (DMA), שנכנס לתוקפו השנה, בשטחי האיחוד אשר מאלץ אותה לפתוח את הפלטפורמה שלה למתחרות. אפל, עשתה כל שביכולתה על מנת לסכל את יישום החוק באמצעות מגבלות ועמלות מופרכות, אבל המשחקים והתעלולים שלה באיחוד כשלו.
השינויים בגישה ל־NFC מגיעים במענה ללחצים רגולטוריים ומשפטיים שמופעלים עליה בארצות הברית, ובראשם תביעת ההגבלים העסקיים שהגישה מחלקת המשפטים נגד אפל במרץ.  בחברה מבינים שהאקלים המשפטי משתנה, וממהרים לשפר עמדות.
 
עד כמה שהמאבק של מפתחים, רגולטורים ומדינות נגד הגן הסגור של אפל היה ממושך ומרובה אמוציות, האקשן מתחיל רק עכשיו. והזירה החמה ביותר היא האיחוד האירופי. אפל טוענת יותר מעשור וחצי שרק אחיזת החנק שלה באייפון היא שמאפשרת לה ליצור את החוויה הייחודית שצרכנים כל כך אוהבים. על כן, המשימה הנוכחית של החברה היא להצליח לשכנע את המפתחים להישאר ב-App store ולא לנטוש אותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה