דיגיטל וטק

משבר בריחת המוחות: מה עובר על החברה שאחראית ל-ChatGPT?

OpenAI, המוכרת בזכות פיתוח ChatGPT, מתמודדת עם גל עזיבות בכירים וביקורת פנימית קשה, כולל תביעה מצד אילון מאסק. האם עזיבתם של מייסדים מובילים למתחרות, והאשמות חמורות כלפי ההנהלה, יערערו את מעמדה המוביל בתחום הבינה המלאכותית?
רפאל בן זקרי | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
OpenAI, המוכרת כמי שפיתחה את ChatGPT, מצויה בתקופה מאתגרת במיוחד עם עזיבתם של בכירים וגלי ביקורת פנימיים וחיצוניים שמטלטלים את החברה. רק לאחרונה עזב אחד ממייסדי החברה, ג'ון שולמן, כדי להצטרף לחברת Anthropic, מתחרה בתחום ה-AI שהוקמה על ידי פורשי OpenAI אחרים. שולמן היה דמות מרכזית בפיתוח ChatGPT, ובזמן האחרון הוביל את תחום המחקר והבטיחות בחברה, מה שמצביע על בעיה עמוקה באסטרטגיה ובתפקוד של OpenAI.
מעבר לעזיבה של שולמן, נשיא החברה ומייסד נוסף, גרג ברוקמן, הודיע על יציאה לחופשה ממושכת, ועתידו בחברה אינו ברור. גם פיטר דנג, מנהל מוצר מוביל, עזב בשקט את החברה. עזיבות אלו מצטרפות לעזיבתו של יאן לייקה, חוקר בטיחות AI נוסף, אשר עבר גם הוא ל-Anthropic. מהלכים אלו מעלים סימני שאלה לגבי היכולת של OpenAI לשמר את ההון האנושי והידע הטכנולוגי שלה.
בנוסף לבעיות הפנימיות, החברה מתמודדת כעת גם עם תביעות משפטיות. אילון מאסק, שהיה בעבר ממייסדי OpenAI ותמך בה כלכלית, הגיש תביעה נגד החברה ומנכ"ל החברה, סם אלטמן, בטענה להונאה. מאסק טוען כי אלטמן השתמש בכספיו ובהשפעתו כדי לקדם את מטרותיו האישיות, מה שמעיד על עימותים פנימיים וחשש מפני אובדן אמון של המשקיעים.
בעיות אלו מצטרפות לביקורת הולכת וגוברת בנוגע לאופן שבו OpenAI מנהלת את מחקרי הבטיחות שלה ואת יישומי הבינה המלאכותית שלה. ישנם מבקרים הטוענים שהחברה מתרכזת יתר על המידה בהשגת רווחים מהירים, דבר שעלול לפגוע בבטיחות המוצרים ובאמון הציבור בטכנולוגיה שהם מפתחים. כל אלו מצביעים על אתגרים משמעותיים שעומדים בפני OpenAI בשמירה על מעמדה כמובילה בשוק הבינה המלאכותית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה