דיגיטל וטק

מלחמות ה-AI: מומחה הבטיחות שפרש מ-OpenAI מצטרף למתחרה

יאן לייקה, חוקר בינה מלאכותית שפרש מ-OpenAI על רקע חילוקי דעות בנוגע לבטיחות הבינה המלאכותית, מצטרף ל-Anthropic המתחרה כדי להוביל את צוות בטיחות ה-AI של החברה
רפאל בן זקרי | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
בחודשים האחרונים, נושא בטיחות הבינה המלאכותית צובר תאוצה ומקבל תשומת לב רבה בתקשורת ובקרב מדענים, כאשר חילוקי הדעות בתחום מצד בכירי החברות הופכים לא אחת לויכוחים פומביים. יאן לייקה, חוקר בינה מלאכותית בולט שעזב לאחרונה את OpenAI תוך ביקורת פומבית על גישתה לבטיחות הבינה המלאכותית, מצטרף כעת למתחרה Anthropic.
לייקה יוביל את צוות "Superalignment" החדש ב-Anthropic, המוקדש לפיקוח על בטיחות הבינה המלאכותית. הוא מביא עמו ניסיון רב בתחום, ובמידה רבה מילא תפקיד דומה ב-OpenAI, שם פיקח על משימות קריטיות בתחום בטיחות הבינה המלאכותית.
Anthropic, בהובלתו של דריו אמודאי, לשעבר סגן נשיא למחקר ב-OpenAI, מציבה את עצמה כחברה שמקדישה יותר תשומת לב לבטיחות הבינה המלאכותית בהשוואה ל-OpenAI, ומוצר הדגל שלה הוא Claude, המתחרה הישיר של ChatGPT.
מוקדם יותר החודש, פרש מ-OpenAI גם איליה סוצקבר, המדען הראשי של החברה, בעקבות חילוקי דעות עם המנכ"ל סאם אלטמן ועל רקע האשמות רבות מצד מומחים על זלזול בבטיחות ונקיטת צעדים חסרי אחריות בפיתוח הבינה המלאכותית. בהמשך, באמצע השבוע האחרון הודיעה OpenAI על הקמת ועדת בטיחות שתחליף את זו שלייקה עמד בראשה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה