דיגיטל וטק

חברת הענק נפלה קורבן: כך נגנבו 60 מיליון דולר בעוקץ מתוחכם

בהונאה בנקאית מתוחכמת, נגנבו 60 מיליון דולר מחברת Orion, לאחר שנוכלים הצליחו להערים על עובדיה ולהעביר כספים לחשבונות זרים. איך התרמית הידועה, שכוללת שימוש בפריצות למיילים וטכנולוגיות דיפ פייק, היתה יכולה להימנע באמצעות צעד אחד פשוט?
רפאל בן זקרי | 
אבטחה (צילום shutterstock)
חברת Orion האמריקנית, מהמובילות בתחום ייצור פחמן שחור הממוקמת בטקסס, דיווחה כי איבדה 60 מיליון דולר בעקבות הונאת העברת כספים בנקאית. בהודעה למשקיעים, החברה ציינה כי נפלה קורבן לתרמית שבה בוצעו מספר העברות כספים בהוראה כוזבת לחשבונות בשליטת גורמים זרים.
תרמיות כאלה מתרחשות כאשר נוכלים מצליחים להערים על עובדים בחברה, לרוב בתחום הפיננסים או עובדים עם גישה להנהלה הבכירה, וגורמים להם להעביר כספים לחשבונות בנק שנשלטים על ידי הנוכלים. במקרים מסוימים, הנוכלים משתמשים בפריצות למיילים של מנהלים כדי לשלוח הוראות כוזבות לעובדים, ולעיתים אף משתמשים בטכנולוגיות כמו דיפ פייק כדי לחקות קולות או פנים של מנהלים.
פחמן שחור הוא חומר המשמש בעיקר בתעשיות הגומי, הפלסטיק, והצבע, ומסייע בחיזוק וצביעת מוצרים כמו צמיגים, דיו, וציפויים שונים. Orion פעילה בשוק הגלובלי ומספקת את מוצריה לתעשיות רבות ברחבי העולם, ונסחרת בבורסה.
ה-FBI מזהיר כי הונאות מסוג זה הפכו לבעיה של מיליארדי דולרים בשנים האחרונות, שמשפיעה על חברות רבות, ללא קשר לתחום הפעילות שלהן. למרבה המזל, אחת הדרכים היעילות להימנע מהונאות כאלה היא לוודא כל בקשה להעברת כספים באמצעות שיחת טלפון ישירה עם הגורם המבקש, תוך שימוש במידע שמאוחסן מראש ולא במידע שנמסר במייל החשוד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה