דיגיטל וטק

ה-AI בדרך להחליף את מפתחי התוכנה? התשובה תפתיע אתכם

עליית הבינה המלאכותית וכלים כמו ChatGPT מעוררת חששות בקרב מפתחים לגבי החלפתם בידי כלים מבוססי בינה מלאכותית. אך סקר חדש של Stack Overflow מגלה שרובם לא רואים ב-AI איום ממשי על משרותיהם. איך ישפיעו הכלים החדשים על עתיד המקצוע?
רפאל בן זקרי | 
מוניטורים ושתלים מוחיים (צילום shutterstock)
עליית הבינה המלאכותית (AI) מעוררת חששות בקרב מפתחים בתעשיית התוכנה. מפתחים, אנשי מקצוע המתמחים בכתיבת קוד ובבניית תוכנות ומערכות מחשב, חוששים כי הכלים החדשים עלולים להחליף את תפקידיהם המסורתיים. כלים כמו ChatGPT המסוגלים ליצור קטעי קוד ולהשלים משימות תכנות, מעוררות דיונים על עתיד המקצוע, כאשר חלק מהמפתחים מביעים חשש כי האוטומציה שתציע הבינה המלאכותית תוביל לאובדן משרות.
לפי סקר שנערך לאחרונה על ידי פלטפורמת המפתחים Stack Overflow, מתברר כי רוב המפתחים לא רואים ב-AI איום על משרותיהם. מתוך למעלה מ-65,000 נשאלים, רק 12% הביעו חשש מהחלפתם על ידי AI. במקום זאת, 70% מהמפתחים מעוניינים לשלב כלי AI בעבודתם, כאשר 81% מציינים את עליית הפרודוקטיביות שמעניקים כלי ה-AI כיתרון מרכזי.
הסקר גם הדגיש עלייה מהירה באימוץ כלי AI, מ-44% ב-2023 ל-62% ב-2024. מפתחים צעירים, בעלי ניסיון של פחות מחמש שנים, דיווחו על שיעור שימוש גבוה ב-AI של 71%, לעומת 49% בקרב אלו עם יותר משני עשורים של ניסיון. ChatGPT הופיע ככלי AI הפופולרי ביותר, בשימוש 82% מהמפתחים, אם כי רק 43% מהם סומכים על דיוקו.
למרות שיעור תעסוקה יציב של למעלה מ-80%, הסקר ציין ירידה משמעותית בשכר החציוני של מפתחים. לדוגמה, השכר החציוני למפתחי Full-Stack ירד ב-11% ל-$63,333. לחץ השכר הזה מיוחס לתחרות מוגברת מצד פרילנסרים ועובדים במשרה חלקית, כאשר 18% מהמפתחים עובדים כעת כקבלנים עצמאיים.
הסקר גילה גם כי אובדן משרות בטכנולוגיה דחף רבים לעבודה כעצמאים, על ידי העדפה לעבודה מרחוק. כיום, 38% מהמפתחים עובדים לחלוטין מרחוק, 20% חזרו לעבודה במשרה מלאה במקום העבודה, והשאר בתפקידים היברידיים. מנכ"ל Stack Overflow הדגיש את הערך הגובר של גמישות בעבודה לאחר מגפת הקורונה, ואת חוסר הוודאות הפוטנציאלי בשכר המפתחים עקב העליות הצפויות בפרודוקטיביות מ-AI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה