דיגיטל וטק

מלכודת ה-AI בפייסבוק: כלי עריכת תמונות התגלו כתוכנות זדוניות

עברייני סייבר מנצלים פרסומות בפייסבוק כדי להפיץ נוזקות המתחזות לכלי עריכת תמונות בבינה מלאכותית. דוח חדש חושף שהנוכלים משתמשים בדפים פרוצים ומשוחזרים בפייסבוק כדי להתחזות לספקי כלים רשמיים, ומריצים פרסומות שמובילות להורדת נוזקה במקום התוכנה המובטחת. איך תוכלו להגן על עצמכם?
רפאל בן זקרי |  1
תקלה בפייסבוק (צילום shutterstock)
כלי בינה מלאכותית יוצרת (Gen AI) נמצאים במגמת עלייה משמעותית, עם אינספור אפשרויות במגוון קטגוריות יצירה שונות, החל מטקסט, וידאו, תמונות, ועוד. אך מתברר כי לא כל הכלים הן אכן כלי בינה מלאכותית. לפי דוח של Trend Micro, עברייני סייבר מנצלים פרסומות בפייסבוק כדי להפיץ נוזקות (תוכנות מזיקות) המתחזות לכלי עריכת תמונות בבינה מלאכותית.
הנוכלים משתמשים בדפים פרוצים ומשוחזרים בפייסבוק כדי להתחזות לספקי כלים רשמיים. הם מריצים פרסומות המפנות משתמשים לאתרים מזויפים, שם במקום להוריד את התוכנה המובטחת, המשתמשים מורידים נוזקה. נוזקה זו יכולה להעניק להאקרים גישה מרחוק למכשיר של הקורבן, מה שמאפשר להם לגנוב פרטי כניסה אישיים ונתונים רגישים אחרים.
הבדיקה של Trend Micro הדגישה מקרה ספציפי שבו נוכלים התחזו ל-Evoto, כלי עריכת תמונות בינה מלאכותית אמיתי, על ידי מיתוג מחדש של דפי פייסבוק גנובים. הם השתמשו בדפים אלה כדי להריץ פרסומות ולפתות משתמשים להוריד תוכנה זדונית.
אם נתקלתם בפרסומת בפייסבוק לגבי כלי בינה מלאכותית כלשהו, יש לנקוט משנה זהירות בעת הורדת התוכנות או היישומים הללו, שכן הם עשויים להיות נוזקות שמטרתן לגנוב מכם מידע אישי.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פייסבוק צריכה לטפל בזה אם לא? אנשים ירדו מפייסבוק לגמרי (ל"ת)
    רחל 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור