דיגיטל וטק

Galaxy Z Fold 6: האם סמסונג עומדת בציפיות? | סקירה

הדור השישי של ה-Galaxy Z Fold מביא עימו עיצוב משופר ופיצ'רים חדשים, אך האם השיפורים באמת מורגשים? מה מצפה לנו עם המצלמות החדשות והביצועים המעודכנים, והאם פלטפורמת ה-AI של סמסונג מצליחה להפתיע? כל התשובות בסקירה המלאה

רפאל בן זקרי | 
Galaxy Z Fold6 (צילום Samsung)

ה-Z Fold של סמסונג, בעיקר מהדורות האחרונים, היה מכשיר חזק, הן פיזית והן מבחינת הביצועים. הוא התאים לסוג מסוים של אנשים שהיו צריכים את השילוב של מסך גדול עם טלפון חכם וקומפקטי כשהוא סגור. הדגם השישי שהוכרז בחודש הקודם לא שונה ממנו בהרבה, ובעצם ממשיך את המסורת הזו, עם שיפורים ומקצה שדרוגים. בסקירה הזו אנסה לענות על השאלה האם המכשיר אכן עומד בציפיות, והאם סמסונג באמת מחדשת בתחום.

עיצוב ונוחות שימוש
העיצוב החדש של ה-Galaxy Z Fold 6 כולל קצוות שטוחים יותר ופינות מרובעות יותר ביחס לקודמו, מה שאמור להפוך אותו לנוח יותר לנשיאה ולהחזקה. המסך החיצוני שופר מעט ומציע בהירות מרבית של 2600 ניטים, מה שמבטיח חווית שימוש טובה גם באור שמש ישיר. עם זאת, המכשיר עדיין מרגיש פחות נוח גם כאשר הוא סגור, הודות למבנה המתקפל שלו. דווקא המשקל, 239 גרם, לא הרגיש לי חריג עבור מכשיר כזה.

Galaxy Z Fold6 | צילום: ICE
ה-Z Fold 6 מצויד בזכוכית גורילה Victus 2 ושלדת אלומיניום Armor, מה שמקנה לו עמידות גבוהה במיוחד. בדגמים הקודמים של ה-Z Fold, כאשר המכשיר היה מקופל, היה נותר מרווח בין שני החלקים של המסך. המרווח הזה נבע מהמבנה של הציר הישן, שגרם לכך שהקיפול לא היה מושלם והחלקים לא נסגרו בצורה חלקה. ב-Z Fold 6, סמסונג שיפרה את מבנה הציר בצורה משמעותית, כך שיאפשר סגירה חלקה ואחידה של המכשיר בלי המרווח שהיה בדגמים הקודמים. כתוצאה מכך, המסך מתקפל בצורה מלאה, מה שמונע את הקיפול האלכסוני והופך את המכשיר לעמיד יותר וקל יותר לשימוש, תוך הפחתת נראות החריץ במרכז המסך כאשר המכשיר פתוח.
ממשק ופיצ'רים
המכשיר מציע חוויית משתמש משופרת עם מערכת ההפעלה Android 14 וממשק One UI 6.1.1. פלטפורמת הבינה המלאכותית של סמסונג, Galaxy AI מגיעה לראשונה גם לטלפון הזה, עם מגוון פיצ'רים שימושיים יותר ושימושיים פחות. החידושים כוללים פיצ'רים כמו תרגום בזמן אמת באמצעות שני המסכים, מה שהופך את התרגום לשיחה זורמת וקלה יותר. הפלטפורמה כוללת גם כלים לעריכת תמונות וטקסט, תרגום מסמכים בזמן אמת, והתאמות ויזואליות שונות.
 


עבור מי שמבנה המכשיר קצת מעיק על נוחות השימוש, מצב Flex Mode יכול להיות הפתרון עבורו, בכך שהוא מאפשר למכשיר להישאר פתוח בזוויות שונות לצורך צילום או שימוש באפליקציות ופיצ'רים שונים.
מצלמה וסוללה
המצלמה של ה-Galaxy Z Fold 6 עברה שדרוג קל עם חיישן ראשי של 50 מגה פיקסל, חיישן אולטרה-רחב של 12 מגה פיקסל וחיישן טלפוטו של 10 מגה פיקסל עם זום אופטי של 3x. החיישן האולטרה-רחב השתפר אך עדיין מתקשה בפרטים בקצוות התמונה. המצלמה הקדמית בת 4 מגה פיקסל, הממוקמת מתחת למסך, קיבלה שיפור, אך האפשרות לצלם תמונות סלפי באיכות גבוהה עם המצלמות האחוריות דרך המסך החיצוני עדיפה יותר.
Galaxy Z Fold6 | צילום: ICE
התמונות מהחיישן הראשי מציגות צבעים טבעיים ופרטים חדים, והמצלמה מתמודדת היטב עם תנאי תאורה משתנים. המייצב האופטי אינו מרשים במיוחד, אולם לעומת זאת, הפוקוס האוטומטי עובד נהדר, גם בווידאו.
ה-Galaxy Z Fold 6 מצויד בסוללה בנפח 4400mAh, המספקת זמן עבודה מכובד יחסית למכשירים מתקפלים. למרות שהסוללה לא עברה שדרוג משמעותי מהדגם הקודם, היא מצליחה לספק יום עבודה מלא בשימוש ממוצע עד כבד.
ביצועים ותצוגה
המכשיר מצויד במעבד Snapdragon 8 Gen 3 עם 12GB של זיכרון RAM, מה שמבטיח ביצועים מהירים וחלקים גם בשימוש אינטנסיבי. המכשיר מתמודד בצורה מצוינת עם ריבוי משימות, פתיחת אפליקציות כבדות ומשחקים גרפיים מתקדמים. מערכת הקירור המשופרת, ששולבה במכשיר, מתיימרת לשמור על טמפרטורה נמוכה גם בשימוש ממושך, אולם בפועל המכשיר התחמם אצלי לא אחת, גם בשימוש מינימלי.
Galaxy Z Fold6 | צילום: ICE
המסכים של ה-Z Fold 6 הם מהטובים שסמסונג מציעה. המסך הפנימי בגודל 7.6 אינץ' ברזולוציה של 2160x1856 פיקסלים וטכנולוגיית Dynamic AMOLED. המסך החיצוני בגודל 6.3 אינץ' ברזולוציה של 2376x968 פיקסלים. שניהם מציעים קצב רענון של 120Hz ובהירות מרבית של 2600 ניטים, מה שמבטיח חווית צפייה מצוינת גם באור שמש ישיר. נוסף לכך, זוג הרמקולים שממוקמים בחלק העליון והתחתון של המכשיר מספקים חוויית שמע מצוינת.
השורה התחתונה
ה-Z Fold 6 הוא שדרוג מתון לעומת הדגם הקודם, שמביא איתו שיפורים חשובים אך לא מהפכניים. לא תראו פה שינויים גדולים ממש, אבל בהחלט שיפורים מעניינים כמו העיצוב החדש, תכונות ה-AI, הביצועים והמצלמות, שהופכים אותו למכשיר עבודה חזק ויעיל. בעיניי, מדובר ביישור קו שמביא את הטלפון הזה ומתאים אותו לעידן ה-AI של סמסונג, שאותו סימנה כיעד אסטרטגי מאז השקת סדרת ה-S24.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה