דיגיטל וטק

וורן באפט בהחלטה מפתיעה: מדוע מכר מניות אפל בשווי מיליארדים?

לקראת פרסום הדוחות הרבעון שלה, דיווחים חדשים חושפים פרטים על מהלך משמעותי של ברקשייר האת'ווי בראשות וורן באפט. לאחר שמכרה 13% מההשקעה של באפל נראה שהיא המשיכה בכך גם ברבעון הנוכחי | כל הפרטים 
מערכת ice |  1
וורן באפט באסיפת בעלי המניות (צילום מסך יוטיוב)
בסמוך לפרסום הדוחות הכספיים של החברה שבבעלותו, דיווחים חדשים מתפרסמים על איש העסקים והמשקיע האמריקאי וואן באפט, מנכ"ל ברקשייר האת'ווי. על פי הערכה של כריס בלומסטראן אחד המשקיעים הוותיקים בברקשייר באפט, ביצע מכירת ענק של מניות אפל שברשות החברה.
על פי דבריו של בלומסטראן, ברקשייר מכרה קרוב ל-13% מההשקעה שלה באפל במהלך הרבעון הראשון של 2024. ככול הנראה שבאפט המשיך במהלך גם ברבעון השני של השנה ואף הגדיל את כמות המניות שמכר. 
לפי הדוחות שברקשייר פרסמה בסוף הרבעון הראשון של השנה, היא מחזיקה ב-5% מהמניות של אפל אשר שוות ערך ל-177 מיליארד דולר\ מה שמהווה את ההחזקה הגדולה ביותר ברקשייר בפער גדול משאר ההחזקות שלה.
בלומסטראן, צייץ בחשבון שלו  ב-X (טוויטר לשעבר): "אני לגמרי מצפה לראות הפחתה משמעותית בהשקעה באפל, במכפיל רווח עתידי ל-2024 של 33, למעשה ללא גידול בהכנסות בשנתיים האחרונות, אולי 6-7% צמיחה צפויה לטווח הארוך, מקום קטן להרחבת שולי הרווח וככל הנראה חוסר רגישות של המניה לרכישה חוזרת של מניות, רק מכירה של ההחזקה באפל נראית הגיונית, ללא קשר להשלכות המס". 
ההנחה הזו מתבססת על דפוס הפעילות של באפט שלרוב ממשיך במכירת אחזקות משמעותיות של החברה ברגע מתחיל בהן. כמו כן, ברקשייר מכרה במהלך 2020 10% מהמניות שלה באפל, זמן קצר לאחריו מכן באפט ושותפו הוותיק שהלך לאחרונה לעולמו צ'ארלי מאנגר הודו שהם מתחרטים על כך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעתיד, יהיו לי מניות ואז אמכור אותם (ל"ת)
    רמי 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור